خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اول انقلاب عده‌ای می‌گفتند انقلاب به بن‌بست رسیده و امام راحل می‌گفت شما به بن‌بست رسیدید، انقلاب اسلامی به بن‌بست‌ رسیدنی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران گفت: خداباوری را در صحن زندگی خود بیاورید. علم و باور با هم متفاوت است. قرآن می‌گوید خداباور باشید. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هفت توصیه دارند که اخلاق و معنویت توصیه دوم است. رهبری این موضوع را تشریح می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به چهار جلوه خداباوری که در قرآن بر آن تاکید شده، گفت: اولین جلوه این است که اگر باخدا باشید بن‌بست ندارید هم فرد هم جامعه، اول انقلاب عده‌ای می‌گفتند انقلاب به بن‌بست رسیده و امام راحل می‌گفت شما به بن‌بست رسیدید، انقلاب اسلامی به بن‌بست‌ رسیدنی نیست. دومیم جلوه این است که اگر شما یار خدا باشید خدا هم یار شماست. اگر دفاع متدینین نبود دشمنان، اثری از دین باقی نمی‌گذاشتند. آن‌هایی که از دین خدا دفاع می‌کنند یار خدا هستند. حجت الهی را تنها نگذارید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این باور که اگر ما با خدا باشیم توطئه‌ها خنثی می‌شود جلوه سوم است. اگر مقاوم باشید و تقوا هم پیشه کنید هیچ توطئه‌ای اثر نمی‌کند، ملت ما در این چهل سال منطوق آیه را دید. توطئه جنگ قومیت‌ها و جنگ تحمیلی‌ها و کودتاها و فتنه‌ها و حمله طبس را خدا خنثی کرد. اگر در عرصه سیاسی و فرهنگی و ادرای و خانوادگی بی تقوایی کردید اسیب می‌بینید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: عزت در سایه ارتباط با خدا و رابطه صمیمانه با خداست و این چهارمین جلوه است. دنبال آن هستید که آسیب نبینید پس رابطه خود را با خدا صمیمی کنید. در چهل سال انقلاب شما مردم دیدید. اگر در خانه غیر خدا زدید عزت را در جایی غیر خانه خدا دیدید مطمئن باشید آسیب می‌بینید و نه تنها کمک‌تان نمی‌کنند بلکه بیچاره‌تان می‌کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله قدوسی اولین دادستان انقلاب اسلامی و سردار وحید دستجردی گفت: همچنین یاد رئیس‌علی دلواری بوشهری را گرامی‌ می‌داریم که در مبارزه با نیروهای استعمارگر انگلیس در سال ۱۲۹۴ به شهادت رسید. همچنین به استقبال جشن عاطفه‌ها می‌رویم که به کمک نیازمندان در این عرصه برویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امسال ۱۳۸۰ سال از داغ جان‌گداز اباعبدالله می‌گذارد. داغ حسین(ع)‌خاموش شدنی نیست و کشورمان با تمام شکوه به سوی عزاداری حسینی می‌روند. ما آزادی و عزت و نهضت‌مان مدیون امام حسین(ع)‌ است. در این ۱۳۸۰ سال از یزید تا دیگر جلادان خواستند این چراغ را خاموش کنند اما نتوانستند. بانیان عزای امام حسین(ع)، شرکت‌کنندگان، خطبا و مداحان و این هنرمندان آیینی به این عزاداری نگاه سرمایه‌ای داشته باشند سرمایه‌ای که دین ما را نگاه داشته است. عزادای اباعبدالله باید با اخلاص باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است. این غیرت دینی تجسم یافته در امر به نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر نظارت عمومی است. اگر مردم در صحنه باشند جلوی فساد گرفته می‌شود. فسادی که شما علیه شعار می‌دهید با انجام این فریضه ممکن است. معروف‌ها و منکرها را محدود به فرد نبینیم. منکر سیاسی هم منکر است. ناامید کردن مردم از انقلاب از منکرهای بزرگ است. گرانی‌های افسارگریخته ازجمله منکرات است.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: از مهمترین معروف‌ها قانون‌مدرای است حتی در عرصه امر به معرووف و نهی از منکر کسی حق شکستن قانون و عبور از قانون را ندارد. امر به معروف مترادف با خشونت نیست، مترادف با مهر است. امر به معروف و نهی از منکر مترادف تدبیر است. یعنی با تدبیر امر به معروف و نهی از منکر کن به نحوی که تاثیر گذار باشد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز روز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است و امروز را روز مبارزه با تروریسم نامیدند. ایران قربانی تروریسم است؛ ۱۷ هزار شهید ما شهید ترور هستند. شهیدانی که به دست منافقان سیاه دل به تعداد ۱۲۰۰۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و ۵۰۰۰ نفر هم توسطدیگر گروه‌ها شهید شدند. آمریکا به اعتراف خودش تروریست پرور است. همه شنیدیند که ترامپ به کلینتون گفت داعش را شما درست کردید و طالبان هم آن‌‌ها درست کردند. تمام گروه‌های تروریستی به نوعی به آمریکا وصل هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در صدر تروریست‌های دولتی دنیا قرار دارد. در دنیا نام غیرتمندان با شرف را تروریسم می‌گذارد. حزب‌الله لبنان و انصار حزب‌الله یمن و حشد الشعبی و مبارزان فلسطینی را تروریسم می‌داند و این تروریسم فکری است. این‌‌ها مدافع ارزش‌ها هستند، جوانان بدانند این‌ها دروغ است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تبریک هفته دولت و با اشاره به اقدامات دولت در این هفته گفت: جامعه نمونه قرآنی سه ویژگی دارد، امنیت، آرامش و رفاه مناسب. برای رسیدن به این جامعه رهنمودهای امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولتمردان سرمایه‌های خوبی است. مخصوصا رهنمودهایی که امسال به دولت گفتند. قانون اساسی ما ظرفیت بسیار خوبی برای اداره جامعه دارد. دولتمردانی که آمدند با همین قانون اساسی کشور را اداره کردند و می‌شود اداره کرد. اینکه حضرت آقا گفت معطل حاشیه نروید باید مورد توجه باشد و برخی مسئولان برای خودشان حاشیه درست نکنند. با همین قانون اساسی می‌شود مملکت را به خوبی ادراه کرد.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد چه در عرصه ساختاری و چه در عرصه اجرایی یک ضرورت است و سرنوشت انقلاب به آن گره خورده است. شهید بهشتی سال ۵۸ فرمود از مهمترین عوامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود. حالا که قوه قضائیه عزم خود را جزم کرده و قوی وارد میدان می‌شود خسته نباشید بگوییم و کمک و تاییدشان کنید. قصه، قصه یک قوه نیست. سلامت نظام اداری کشور در نهایت به سود هر سه قوه و نظام اسلامی است.