​بازهم برهم زدن یک سخنرانی در قم؛ این‌بار اما در حضور رئیس دستگاه قضا. موضوعی تکراری که با اینکه هر چند وقت یک‌بار در رسانه ها مطرح می شود، اما به نظر می رسد هنوز راهی برای مقابله با آن پیموده نشده است؛ زیرا پنجشنبه هفته گذشته بود که یک طلبه جوان مانع سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جماران: ماجرا از این قرار بود که وقتی مجری برنامه از حجت الاسلام والمسلمین واعظی به عنوان میزبان مراسم دعوت به سخنرانی دعوت کرد، این طلبه جوان با قطع سخن وی عنوان کرد که شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید! او چند دقیقه ای جلسه را به حاشیه کشاند و در این زمان نیز رئیس دفتر تبلیغات از رئیس دستگاه قضا جهت سخنرانی دعوت و از ایراد سخن منصرف شد.  

 

این افراد چماقداران مدرن هستند

در همین رابطه، رئیس هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: متاسفانه این افراد در تمامی مراسم‌ها حضور دارند. برای نمونه، در گذشته هم که رئیس مجلس شورای اسلامی در این شهر سخنرانی داشت، امثال این افراد درصدد برهم زدن سخنرانی او بودند.

وی افزود: این افراد چماقداران مدرن هستند و برای چنین کارهایی خلق شده‌اند. وقتی کسی احمد واعظی را که 5 حکم از مقام معظم رهبری دارد، تحمل نکند دیگر چه کسی را می تواند تحمل کند؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری گیلانی با بیان اینکه ریشه چنین اقداماتی در بی‌عقلی، بی‌مبالاتی، خودزنی و خودسری خلاصه می‌شود، گفت: متاسفانه وقتی دو رئیس قوه‌قضاییه پیشین به جان هم می‌افتند و به هم توهین می‌کنند، چنین رفتارهایی هم در جامعه بروز می‌کند.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به برخورد با چنین رفتارهایی گفت: البته به نظر می‌رسد که در این ماجرا مقام‌معظم رهبری ورود کنند. اگر من به شخصه در این مراسم حضور داشتم نمی‌گذاشتم که چنین اتفاقی بیفتد و با همه کسانی که قصد اخلال و برهم زدن سخنرانی‌ها را داشتند برخورد می‌کردم. من خودم 40 سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی هستم و همچنین موسس این دفتر بوده‌ام و در این قبیل مراسمات معمولا چند ده نفر روحانی را در جای جای مجلس می‌نشاندم که اگر کسی بخواهد در آنها حرفی اضافه بزند، فورا 50 نفر بگویند خفه شو! متاسفانه من حضور نداشتم اگر بودم حتما این کار را می‌کردم و نمی‌گذاشتم کسی به رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جسارت کند.

جعفری گیلانی با بیان اینکه تعداد اخلال‌گران مراسم‌های سخنرانی اندک و معدود است، گفت: با این وجود کاملا مشخص است که آبشخور این افراد کجاست. وقتی عده‌ای در 15خرداد سال 85 به آیت‌الله هاشمی که در حرم حضرت معصومه(س) سخنرانی داشت، هتاکی کردند. چنین رفتارهایی با سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی امر عجیبی نیست. ولی فکر می‌کنم این‌بار مقام معظم رهبری پیگیر ماجرا خواهند شد.