فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور با اعلام اینکه امروز امنیت آسمان کشور کنترل شده و بدون تروریست است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ‌افروزی نیست و وظیفه ما در پدافند هوایی تولید امنیت است.

 امیر ارسلان پرویز: شرایط را برای دشمن به جهنم تبدیل می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به 10 شهریورماه سالروز تشکیل پدافند هوایی، اظهار داشت: در حال حاضر قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور، هدایت پدافند هوایی تمامی نیروهای مسلح را بر عهده دارد.

وی کشف هرگونه اهداف پرنده توسط رادارها، فرکانس‌ها و شناسایی و رهگیری هدف و درگیری و انهدام هواپیماهای دشمن را از مأموریت‌های اصلی این نهاد برشمرد و بیان داشت: مجموعه پدافند هوایی سهم عمده‌ای در ایجاد امنیت و آرامش در حریم هوایی کشور ایفا می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور با اعلام اینکه پدافند هوایی پیشرفت‌های بسیاری را در حوزه‌های جنگ الکترونیک و پدافند سایبری به دست آورده، خاطرنشان کرد: تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی به عنوان بازوی قدرتمند عملیات‌های پدافند هوایی در نقاط مختلف کشور به کارگیری می‌شود.

پرویز با بیان اینکه پدافند هوایی با تجهیز کردن خود حداکثر تشرف بر سطوح عملیاتی و تاکتیکی را فراهم نموده، تصریح کرد: پدافند هوایی در چند سال اخیر به همت دانشمندان جوان داخلی با وجود تمام محدودیت‌ها توانسته در حوزه‌های نظامی و دفاعی به خود کفایی برسد.

وی رونمایی از سامانه موشکی ضد کروز و ضد بالستیک بومی، انواع سامانه‌های موشکی تاکتیکی، موشک‌های دوش پرتاب مکانیزه و توپخانه‌های مجهز به کنترل آتش فعال و غیر فعال را نتیجه تلاش 40 ساله برای رهایی از وابستگی به استکبار جهانی و رسیدن به خودباوری ذکر و مطرح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از انواع سامانه‌های کشف فعال و غیرفعال بومی را در اختیار داریم و پوشش کامل هوایی داخل و خارج از کشور را تحت کنترل قرار داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور اعلام کرد: مجموعه پهپاد پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است و پدافند هوایی هم‌اکنون انواع پهپادهای پیشرفته بومی با قابلیت حمل انواع مهمات و محموله‌ها را در اختیار دارد.

پرویز با اشاره به اقدامات مجموعه بهداشت و درمان نیروی پدافند هوایی، مطرح کرد: نیروهای پدافند هوایی امسال در هشت نقطه محروم کشور اقدام به ارائه انواع خدمات رایگان درمانی در راستای اجرای طرح مردم‌یاری کرده است.

وی با اعلام اینکه امروز امنیت آسمان کشور کنترل شده و بدون تروریست است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ‌افروزی نیست و وظیفه ما در پدافند هوایی تولید امنیت است و باید این احساس ایجاد امنیت را به درون جامعه اشاعه بدهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور در پایان اعلام کرد: اگر احساس شود دشمن قصد سوءاستفاده از امنیت جمهوری اسلامی را دارد بدانید ما شرایط را برای دشمن به جهنم تبدیل و هیچ معامله‌ای در خصوص امنیت کشور با کسی نداریم.

انتهای پیام/69039/ج