وزیر دفاع با اشاره به اینکه مقاومت به اوج افتخار رسیده و خاری در چشم دشمنان است، گفت: امروز دیپلماسی مقاومت یکی از محورهای مهم در دیپلماسی دفاعی ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری فارس، در مراسمی که با حضور تعدادی از مسئولین نیروی قدس و فرماندهی اطلاعات خارجی سپاه و مسئولین امور بین‌الملل وزارت دفاع برگزار شد، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  از فعالان عرصه مقاومت قدردانی کرد.

امیر حاتمی در این مراسم با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت،  بخشی از عرصه مقاومت و جهادگری است گفت: فعالان این عرصه ثواب جهادگران واقعی را به لطف خداوند متعال خواهند داشت.

وزیر دفاع با قدردانی از همه فعالان عرصه مقاومت شامل جهاد گران عرصه نظامی و دیپلماسی مقاومت اظهار داشت: محور مقاومت، محور انسانیت، آزادگی، دیانت، شرافت و مظهر مبارزه با تمامی مظاهر شر از جمله کفر، استبداد، تروریسم، استکبار و زیاده خواهان است و امروز مبارزه در این سنگر ، مبارزه مقدس و جهاد در راه خداست .

وی افزود: امروز با لطف و عنایت خداوند، رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری و مجاهدت تمامی جهادگران این عرصه ، مقاومت به اوج افتخار رسیده و خاری در چشم دشمنان است و به همین دلیل نیز آنها این را بر نمی تابند و امروز دیپلماسی مقاومت یکی از محور های مهم و تاثیر گذار در دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است. 

امیر سرتیپ حاتمی اظهار داشت: توطئه بسیار بزرگی علیه منطقه طراحی شده بود و مجریان این طرح را ، شرور ترین افراد انتخاب و در قالب گروه های تکفیری ـ تروریستی جمع کرده بودند و چنانچه مردان عرصه مقاومت نبودند ، علاوه بر اینکه جاه طلبی های رژیم صهیونیستی به پشتوانه حامیان مستکبر غربی ، به مناطقی بسیار فراتر از مرزهای کنونی این رژیم رسیده بود.

وی خاطرنشان ساخت: تروریستهای تحت حمایت آنها، نقشه شومی برای کل منطقه داشتند و امروز همه ملتهای منطقه مدیون رزمندگان محور مقاومت هستند که  نقش اصلی را در شکست دادن این گروهها ایفا کردند و من علاوه بر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ایرانی از آنها قدردانی می کنم.

وی افزود : تحولات ماههای اخیر در بخش های مختلف این منطقه از جمله آنچه در صحنه مقاومت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، بار دیگر نشان داد استکبار و عوامل آنها زبانی به غیر از زور را درک نمی‌کنند.