مواضع چارلی کوپرمن در قبال ایران و برجام در مقایسه با بولتون چندان تفاوتی ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس از استعفای جان بولتون، کاخ سفید اعلام کرد که این سمت به طور موقت به چارلی کوپرمن واگذار می‌شود. کوپرمن پیش‌ از این به عنوان معاون جان بولتون مشغول به کار بود. 

 انتصاب کوپرمن به عنوان معاون بولتون، در زمانی صورت گرفت که مشاور امنیت ملی وقت آمریکا مسیر سیاست‌های بسیار خصمانه علیه ایران را دنبال می‌کرد.

کوپرمن به همراه فرید من، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ را دارد، از جمله دوستان قدیمی بولتون است که هر دو مواضعی علیه ایران داشته‌اند. این فرد به همراه کوپرمن در سال ۲۰۱۵ «بنیاد آزادی و امنیت آمریکا» را به راه انداختند که هدف آن کمپین علیه توافق هسته‌ای ایران بود.

کوپرمن که سابقه مدیریت در بوئینگ و لاکید مارتین را دارد، در «مرکز سیاست امنیتی» نیز فعالیت داشته است. این مرکز، یک اندیشکده راست افراطی است که سیاست‌های ضدایران را دنبال کرده است.

کوپرمن در سپتامبر ۲۰۱۵ نامه‌ای را که از سوی مرکز سیاست امنیتی تهیه شده بود، امضا کرد که در آن با توافق هسته‌ای ایران مخالفت و از اوباما خواسته شده بود که این توافق را لغو کند.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا، در تاریخ 10 سپتامبر در توییتر اعلام نمود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را برکنار نموده است. ترامپ، به آقای بولتون اعلام نمود که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید آمریکا نیست.

ترامپ، علت اخراج بولتون را اختلاف نظر با وی دانست.  رئیس جمهور آمریکا در توییتر درباره اخراج بولتون نوشت: "من با بسیاری از پیشنهادات وی مانند دیگر افرا در دولت مخالف بودم و از جان خواستم استعفا دهد ، که وی امروز صبح انجام داد."  اما جان بولتون اعلام نموده است که خود وی شخصا استغفای خود را تقدیم نموده است. به عقیده برخی کارشناساسان، اختلاف بر سر موضوع ایران و در نهایت افغانستان علت این برکناری می باشد.