عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قطعا اگر بنا باشد، حقوق ایران رعایت نشود، برجام به مرور زمان به یک کاغذ پاره بی خاصیت مبدل می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد علی وکیلی در گفت و گو با خانه ملت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به بدعهدی‌های اروپا شرایط برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان گام سوم چگونه خواهد شد؟ یعنی احتمال این وجود دارد که دیگر گام چهارم تعهدات برجامی از سوی کشورمان وجود نداشته  باشد و در آن زمان برجام یک کاغذ پاره شود، اشاره و اظهار داشت: گام‌های تدریجی کاهش تعهدات برجام که از سوی کشورمان برداشته شد، یک سیاست مدبرانه بوده است و قطعا اگر بنا باشد، حقوق ایران رعایت نشود، برجام به مرور زمان به یک کاغذ پاره بی خاصیت مبدل می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران همچنان به پوسته برجام پایبند است

وی در ادامه افزود: اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعهدی که به جامعه جهانی دارد و برای اینکه جلوی توطئه دشمنان را بگیرد؛ همچنان به پوسته برجام پایبند است.

اگر بنا باشدگام دیگری در کاهش تعهدات برجام برداشته شود؛ ماهیت برجام خود به منتفی می‌شود

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تصریح کرد: ما سعی می کنیم گام‌های موثر را در قبال بدعهدی‌های طرف مقابل کم کنیم و در حقیقت اگر بنا باشد گام دیگری  در کاهش تعهدات برجام برداشته شود؛ ماهیت برجام خود به منتفی می‌شود و دیگر برجام پوسته‌ای خالی از محتوا خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حقوقی از برجام خارج نشده است

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حقوقی از برجام خارج نشده است تا اینکه بهانه‌ای را به دست مراکزی همچون سازمان ملل و شورای امنیت نداده باشد از سوی دیگر هم سعی کردیم در مقیاس نقض تعهدات طرف مقابل گامه‌ایی را برای احقاق، حقوق کشورمان برداریم