رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان با تاکید بر اینکه مردم یمن نمی‌توانند برابر ویرانی کشورشان دفاع مشروع نداشته باشند، اظهار کرد: مردم یمن ناچارند در برابر این همه تجاوز و سیل اسلحه از آمریکا و اروپا به سمت عربستان و امارات، پاسخ دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری شامگاه دوشنبه در پایان پنجمین اجلاس روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه که در آنکارا برگزار شد، در نشست خبری مشترک با حضور روسای جمهور سه کشور در پاسخ به پرسشی درباره حملات اخیر یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اظهار کرد: مردم یمن ناچارند در برابر این همه تجاوز و سیل اسلحه از آمریکا و اروپا به سمت عربستان و امارات، پاسخ دهند؛ آنها نمی‌توانند در برابر ویرانی کشورشان دفاع مشروع نداشته باشند.

رئیس‌جمهوری گفت: کاری که مردم یمن انجام می‌دهند دفاع مشروع از خودشان و حمله متقابل است. راه‌حل اساسی نیز پایان دادن به این تجاوز علیه یمن است. ما معتقدیم راه‌حل یمن سیاسی است و شاید آنچه در روند آستانه مشاهده کردیم بتواند الگویی برای یمن باشد و کشورهای منطقه بتوانند تلاش کنند تا صلح و امنیت را به این کشور بازگردانند.

این خبر تکمیل می‌شود...