عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اظهارات اخیر وزیر خارجه ایالات متحده در مورد مسببان حمله به آرامکو، فرار از ضعف سیستم های نظامی مستقر آمریکا در خاک سعودی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل حسن بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه ایالات متحده در مورد نقش کشورمان در حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو، گفت: پمپئو بدون داشتن اسناد و شواهدی انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته که امری غیرمنطقی و سیاست زده است.

دروغ پردازی مقامات کاخ سفید علیه ایران پایان ندارد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد آمریکایی ها همواره رفتار مشابه داشته و چندی پیش نیز در حادثه ای که برای چند کشتی نفتکش در بندر الفجیره رخ داد، مجددا کشورمان را مسئول آن دانستند در حالی که گروه های حقیقت یاب هیچگاه در گزارش هایشان به نقش کشورمان اشاره نکردند که بیانگر دروغ پردازی مقامات کاخ سفید است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها نمی خواهند واقعیت رخ داده در یمن را بپذیرند، ادامه داد: در واقع یمنی ها با اتکاء به توانایی خودشان توانسته اند به دانش بومی ارتقاء سطح عملکردی پهپادی و البته ارتقاء توان دفاعی دست یابند و این امر برای آمریکایی ها قابل پذیرش نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه توانایی موشکی و پهپادی یمن به قدری افزایش یافته که امروزه مناطق دور دستی از خاک سعودی را مورد هدف قرار می دهد، تصریح کرد: در واقع می توان اذعان کرد استراتژی یمنی ها از دفاع به تهاجم تغییر کرده و تلاش می کنند ظلم و تجاوز سعودی ها و ائتلاف عربی را پاسخ دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد که اظهارات پمپئو به نوعی فرافکنی برای انحراف افکار عمومی سعودی ها است زیرا سیستم های نظامی و دفاعی آمریکایی که به قیمت های بسیار گزاف به عربستان فروخته شده نتوانسته اند پهپادهای یمنی را ساقط کنند.