سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: رئیس قوه قضاییه لیست اموال خود و اعضای خانواده‌اش را به رهبر انقلاب ارائه کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه دهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های خصوصی‌سازی اظهار کرد: یک بخشی را اشاره کردم که یکی از بحث‌های مربوط به آن، بحث ماشین سازی بود که متهم محاکمه و اموال برگشت. اصل پرونده خصوصی‌سازی در دادسرا در حال رسیدگی است و در ارتباط با نحوه واگذاری‌های صورت گرفته، تحقیقات مقدماتی در حال انجام است.

وی افزود: واقعا روند خصوصی‌سازی در کشور برای مردم به یک غصه مبدل شده است. چرا خصوصی‌سازی که باید به رونق تولید کمک کند، رونق فعالیت‌های اقتصادی را شاهد نیستیم و موجب غصه و گلایه مردم شده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: تعطیلی کارخانجاتی که با خصوصی‌سازی به برخی افراد واگذار شد به غصه‌های مردم افزود و بیکار شدن کارگران کارخانه‌های خصوصی‌سازی شده، غصه دیگر شد. در سفر اخیر رییس قوه‌قضائیه به استان زنجان دیدیم که در حاشیه دیدار با خانواده شهدا و نخبگان استان زنجان، جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان مراجعه کردند و رئیس قوه‌قضائیه با حوصله به حرف‌هایشان گوش دادند و تا امروز یک ماه حقوق آن‌ها پرداخت و وعده دادند تا آبان ماه حقوق معوق آن‌ها پرداخت شود. اگر گوش شنوا باشد و دلسوزی برای جامعه کارگران باشد، شاهد وضع امروز نخواهیم بود.

اسماعیلی گفت: در پرونده خصوصی‌سازی بسیاری از واگذاری‌های دوره قبل مورد بررسی قرار می‌گیرد و اکنون در حال کارشناسی است.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا رئیس قوه قضائیه لیست اموال خود را ارائه کرده است یا خیر گفت: ریاست قوه قضائیه به موجب قانون باید صورت جامع اموال و دارایی خود و خانواده‌اش را به مقام معظم رهبری یا دفتر ایشان یا مرجعی که ایشان مشخص کنند، اعلام و انعکاس دهند و این اقدام از ناحیه آیت‌الله رئیسی انجام شده است.