یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اساسا روی کار آمدن آقای روحانی محصول وضعیتی بود که مخالفان برای کشور درست کرده بودند و این دولت را مردم انتخاب کردند که کشور را از بحران‌هایی که تندروها و افراطیون برای کشور ایجاد کرده بودند یا بهانه ایجاد آن را به دست دشمنان داده بودند نجات دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به فشار تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده بر روی کشور و لزوم همدلی و عدم واگذاری تریبون به نداهای تفرقه‌افکنانه گفت: این روزها با توجه به مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند همه دوست دارند ژست اپوزیسیون به خودشان بگیرند و برخی نوعی انتقاد همراه با تخریب را نسبت به دولت در پیش گرفته‌اند گویی که دولت بوده که همه این مسائل و مشکلات فعلی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در واقع افرادی که چنین رفتاری را از خود بروز می‌دهند عمدتا مخالفان دولت یا ناآگاهانی هستند که نمی‌دانند اساسا روی کار آمدن آقای روحانی محصول همین وضعیتی بود که مخالفان برای کشور درست کرده بودند و این دولت را مردم انتخاب کردند که کشور را از بحران‌هایی که تندروها و افراطیون برای کشور ایجاد کرده بودند یا بهانه ایجاد آن را به دست دشمنان داده بودند، نجات دهد. 

وی افزود: به هرحال ما می‌بینیم کسانی که در گذشته در ایجاد وضعیت کنونی مقصر هستند امروز طلبکار شده‌، راه تخریب دولت را در پیش گرفته‌ و فراموش کرده‌اند میراث خرابی‌های شکل گرفته از سیاست‌های غلط آنها امروز به دولت رسیده است. در این مدت هرچند آقای روحانی تلاش کرد که به نوعی آن بحران‌های ایجاد شده را کنترل کرده و کشور را از شر تحریم‌ها نجات دهد، اما با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا مجددا شرایط کشور به همان زمان پیش از برجام و تلاش‌های تیم دیپلماتیک دولت بازگشت. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در ایجاد وضعیت کنونی کشور آقای روحانی و دولت ایشان کمترین نقش را داشته و وضعیت کنونی معلول تحریم‌هایی است که ریشه در گذشته و پیش از دولت یازدهم دارند. هرچند تحریم‌های آمریکا تحریم‌های‌ یکجانبه‌ای است اما به نظر بنده این تحریم‌ها در بستری قرار دارد که از گذشته و به واسطه سیاست‌های نادرست از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وضع شده بود که با برجام برای مدتی معلق شدند اما در حال حاضر تقریبا به طور کلی برقرار شده‌اند. 

وی ادامه داد: کسانی که بهانه وضع همین تحریم‌ها را به دست دشمنان ملت ایران دادند و قطعنامه‌ها را کاغذ پاره تلقی کردند باید بدانند به رغم یکجانبه بودن، تحریم‌های آمریکا نیز الان هم در بستر همان کاغذ پاره‌ها وضع شده که اگر قطعنامه‌های پیشین نبود هیچ کشوری نمی‌توانست به این سادگی علیه ما تحریم وضع کند. به هر صورت هم تحریم‌های یکجانبه آمریکا و هم شرایط فعلی کشور ناشی از عدم درک درست جریان افراطی از تحولات مربوط به سیاست خارجی است که این عدم درک درست نیز باعث شده وضعیت کشور به این نقطه برسد.

داریوش قنبری افزود: البته در کنار نادانی‌ها و فشار جریان تندرو، عامل خارجی یعنی روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده نیز در ایجاد این شرایط دخیل بوده است و به قول رئیس‌جمهور، کاروان کشور در راه طی کردن مسیر خود بود که با راهزنی به نام ترامپ روبرو شد. بنابراین در تحلیل اوضاع فعلی یک عامل خارجی و یک عامل داخلی دخیل هستند و اینها دست به دست هم دادند تا اوضاع فعلی را ایجاد کردند. 

این عضو حزب مردم‌سالاری گفت: دوحانی نیز به عنوان رئیس‌جمهور مسئولیت این را دارد که فکری برای برون‌رفت از این وضعیت پیدا کند و بایستی اقدامات لازم را انجام دهد که بنده معتقد هستم دولت هم بیکار ننشسته و همین که علیرغم فشارهای خارجی همچنان این کشورها برای ائتلاف‌سازی علیه ایران ناکام مانده‌اند محصول سیاست‌های درست همین دولت است. مطمئن هستم اگر به رئیس‌جمهور اعتماد شده و همچنان به او فرصت تدبیر داده شود فشارهای آمریکا هم به جایی نخواهد رسید.