در هجدهمین روز از ماه محرم، جمعی از موکب‌داران عراقی که در ایام اربعین حسینی پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام هستند، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب: ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی گفتند: از صمیم قلب خودم و ملت ایران تشکر میکنم؛ هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودّت را به منتهادرجه میرسانید، هم از ملت بزرگ عراق و هم از مسئولین عراق که #امنیت و زمینه را فراهم کردند و بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع بزرگ عراق که فضای زیارت و برادری را بین آحاد مردم و دو ملت فراهم کردند.

اهم سخنان ایشان به شرح زیر است:

*آنچه برای ما نقل میشود از رفتار شما برادران عزیز در مواکب میان راه و رفتار کریمانه‌ی شما با زائران حسینی، در دنیا نظیر ندارد؛ همچنان که راه‌پیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد.

*شما کرامت اسلامی و عربی را در رفتار خود نشان دادید؛ به عشق سیدالشهدا پای زائر را شستشو میدهید و بدن او را در خستگی شدید مالش میدهید و به او جای خواب میدهید.

* این عشق به حسین‌بن‌علی یک امر استثنائی است و شبیه این را سراغ نداریم.

* مراسم اربعین را باید هرچه میتوانیم پُربارتر و معنوی‌تر برگزار کنیم.

* اهل فکر و فرهنگ برای عظمت این مراسم برنامه‌ریزی کنند. هدف هر مسلمان باید امروز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

* ملتهای اسلامی ظرفیت عظیمی دارند که اگر از آن استفاده شود، امت اسلامی به اوج خواهد رسید. ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است.

* ملت بزرگ عراق میتواند کشور خود را به اوج عزت برساند. این ظرفیتها بایستی به منصه‌ی عمل برسد. اگر ظرفیت کشورهای اسلامی مجتمع بشود، اگر ایران و عراق و دیگر کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به هم برسند و این دستها در هم گره شود، آن وقت #امت_اسلامی نشان خواهد داد که #عزت_اسلامی یعنی چه و تمدن اسلامی را به جوامع دنیا نشان خواهد داد.

* راه‌پیمایی اربعین میتواند یک وسیله برای تحقق این هدف باشد. پیوندهای مستحکم بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم.