سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آزادسازی نفتکش انگلیسی گفت: سازمان بنادر ما اعلام کردند کار حقوقی این نفتکش به پایان رسید. زمینه آزادی نفتکش فراهم شده و می توان حرکت کند، روال اداری اش انجام شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

​سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور قادر خواهد بود برخلاف خواست آمریکایی ها منافع ملی ایران را دنبال کند و پژواک ایران را به گوش دنیا برساند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری این هفته با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این هفته درس آموزی زیادی برای همه دارد. صدام با خواری از بین رفت، اما ملت ما پابرجا بودند. ملت ایران دفاعی انجام دادند که امروز بدخواهان جسارت تجاوز به ایران را ندارند.

وی ادامه داد: با خدا و مردم مجدد در این هفته پیمان می بندیم که از تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم. امروز هم دولت دفاع مقدس خود را در دو جبهه تعریف می کند. اول رفتارهای ظالمانه آمریکاست که قصد کوچک کردن ایران را دارد. از سوی دیگر دفاع در برابر هر نوع تجاوزی که صورت می‌گیرد و پیش‌بینی تجاوزهایی که می‌خواهد صورت بگیرد و از طرف دیگر دفاع از معیشت و کرامت انسانی است.

ربیعی گفت: در طول تاریخ جنگی رخ داد که یک وجب خاک کشور را از دست ندادیم. آغازگر نبودیم اما دفاع کننده خوبی بودیم و ارزش های انسانی را در مقابل دشمن حفظ کردیم. امروز در کنار برادران مسلمان عراقی هستیم و به آن ها در مقابل دشمنی به نام داعش کمک کردیم. نمی توانیم ایران را به ایران با منافع منطقه محدود کنی، راه همکاری همه در منطقه است.

وی تصریح کرد: امروز سفر رئیس جمهور به نیویورک را خواهیم داشت تا زبان ملت ما از این تریبون باشد. رئیس جمهور ابتدا تردید داشت به این سفر برود. این سفر انجام شد و دلیلش احقاق حقوق ملت ایران و رساندن پیغام ملت به افکار عمومی دنیا است.

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور قادر خواهد بود برخلاف خواست آمریکایی ها منافع ملی ایران را دنبال کند و پژواک ایران را به گوش دنیا برساند. چندین دیدار با مدیران رسانه ای نیز طراحی شده است.

وی افزود: رئیس جمهور قصد دارد به دنیا نشان دهد امریکا در منزوی کردن ایران موفق نخواهد شد. اکنون ایالت متحد آمریکا تنها تر از گذشته است و ایران است که در بین سران دنیا و افکار عمومی آمریکا تنها نیست.

سخنگوی دولت گفت: مقاومت ما رو به گسترش است و راهکارهای ما برای ادامه زندگی موفق تر است. طرح ائتلاف امید و صلح هرمز ایده ای است که رئیس جمهور در سخنرانی خود ارائه خواهد کرد. هدفش بازگشت صلح و آرامش برای همه مردم دنیا و منطقه است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور ائتلاف امید را تقدیم سازمان ملل خواهد کرد و با جزئیات بیشتری این طرح را برای صلح در منطقه تشریح می کند.

ربیعی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بهار دانش را به همه مردم تبریک می گوییم. دیروز برنامه های وزارت آموزش و پروش در هیات دولت صورت گرفت، اینکه دولت چه زیرساخت‌هایی را می تواند فراهم کند مورد بررسی قرار گرفت. انتخاب حاجی‌میرزایی هم امیدهایی برای حل مشکلات این حوزه ایجاد کرده است.

وی سپس توضیحاتی درباره این وزارتخانه ارائه داد و گفت: رئیس جمهور بعد از سفر در این وزارتخانه حضور خواهد داشت و مشکلات را در همان جلسه بررسی می کند. نسبت استخدام‌ها و شیوه‌ استخدام افرادی که در حال حاضر در این وزارتخانه هستند بررسی خواهد شد. ارتقای مدارس دولتی از جمله موارد مهم است.

ربیعی گفت: ما مخالفتی با مدارسی که با پول مردم اداره می شوند نداریم اما شرطش رقابت برابر با مدارس دولتی است.

وی تاکید کرد: سامانه استخدام در آموزش و پروش ایجاد خواهد شد. پرسش مهر امسال نیز به نشاط دانش آموزان می پرداخت. دیپلمی که بتواند وارد بازار کار شود افزایش مهارت‌های اجتماعی و فردی و افزایش قدرت مدرک دیپلم مورد بررسی قرار گرفت. نقدی هم حاجی میرزایی درباره کنکور ارائه داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آزادسازی نفتکش انگلیسی گفت: سازمان بنادر ما اعلام کردند کار حقوقی این نفتکش به پایان رسید. زمینه آزادی نفتکش فراهم شده و می توان حرکت کند، روال اداری اش انجام شده است.