​سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده و برای رعایت آن نیازی به تاکیدهای مغرضانه و فرصت طلبانه دیگران نداریم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی صدور قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی در خصوص موضوعات حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قطعنامه جانبدارانه، یک سویه، غیر واقع بینانه و ناامید کننده پارلمان اروپا در حالی علیه ایران به رای گذاشته می شود که ایالات متحده آمریکا از طریق اعمال تروریسم اقتصادی علیه ایران، حقوق بیش از ۸۰ میلیون انسان را نقض می کند؛ مساله ای که از سوی نمایندگان پارلمان اروپا نادیده گرفته می شود.

موسوی صدور این قطعنامه را بیانگر ناآشنایی نمایندگان جدید پارلمان اروپا با تحولات جاری در ایران دانست که صرفا بر پایه استفاده از اطلاعات نادرست و غیر موثق و برخی جوسازی های رسانه ای هدفمند، ایران را متهم کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه اظهار داشت: اگر چه نیازی به قیاس با کشورهای منطقه نیست اما در بسیاری از حوزه ها وضعیت حقوق زنان و بطور کلی حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران با اختلاف زیادی از مرزهای منطقه فراتر رفته است و در موارد متعددی جایگاه زنان ایرانی در شرایطی بهتر از زنان در کشورهای مدعی حقوق بشر قرار دارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اینکه ما منکر برخی از کمبودها در این زمینه نیستیم، بر تلاش کشورمان برای فائق آمدن بر آنها بر پایه اصول و ارزشهای اسلامی - ملی تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده است که برای رعایت آن نیازی به تاکیدهای مغرضانه و فرصت طلبانه دیگران ندارد.

موسوی در پایان با رد بکارگیری استاندارد دوگانه در موضوعات حقوق بشری و استفاده ابزاری از آن علیه دیگر کشورها تصریح کرد: تعامل با اتحادیه اروپایی با صدور اینگونه قطعنامه ها و اقدامات در تضاد بوده و قطعا سازنده نخواهد بود.