ظریف در واکنش به اروپا گفت: هیچ توافق جدیدی وجود نخواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه ایران بامداد سه‌شنبه در واکنش به درخواست اروپایی‌ها برای حصول توافق جدید با ایران گفت که هیچگونه توافق جدیدی وجود نخواهد داشت.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بامداد سه‌شنبه در پیامی در توئیتر به بیانیه سه کشور اروپایی درباره لزوم حصول توافق جدید با ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال 2018 آشکار شده است.

ظریف اضافه کرد: راه حل این کمبود، اراده جامع برای ایجاد مسیر مستقل،‌عدم تکرار طوطی وار ادعاهای پوچ آمریکا و عدم ناسازگاری با برنامه جامع اقدام مشترک است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان این پیام توئیتری تاکید کرد:«هیچ گونه توافق جدیدی پیش از پایبندی به توافق کنونی وجود نخواهد داشت.»

شامگاه دوشنبه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند تا به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد. (جزئیات بیشتر)

تروئیکای اروپایی در این بیانیه اضافه کردند:«زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای، موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.»