فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) گفت: در رویدادهایی که طی ماه‌های اخیر در خلیج فارس و تنگه هرمز رخ داد، همه دنیا به عظمت و اقتدار ایران اسلامی پی‌برد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش مردان بی ادعا گرامیداشت شهدای عملیات خیبر که در محل نمایشگاه هفته دفاع مقدس در بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: امروز نزدیک به 40 سال از آغاز جنگ تحمیلی و حدود 30 سال از پایان آن می گذرد و هر چه بیشتر از این رویداد فاصله می گیریم به عظمت و اثرات مثبت حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس بیشتر پی می بریم.

وی ادامه داد: در این روزها شاهد عزت و اقتدار بی‌نظیر ایران اسلامی و عظمت ملت ایران هستیم. در رویدادهایی که طی ماه‌های اخیر در خلیج فارس و تنگه هرمز رخ داد، همه دنیا به عظمت و اقتدار ایران اسلامی پی‌برد. از جمله رویدادهای سال های اخیر می‌توان به اسارت گرفتن سربازان انگلیسی و آمریکایی که همه دنیا خفت، ضعف و اشک آن‌ها را در برابر نیروهای مدافع خلیج فارس و ایران اسلامی، به چشم دید، اشاره کرد.

وی گفت: طی ماه های اخیر نیز هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا که به حریم هوایی کشورمان تجاوز کرده بود، مورد هدف قرار گرفت و ساقط شد و شاهد توقیف شناور متخلف انگلیسی بودیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله(عج) با بیان این‌که «عزت و اقتدار و عظمت و قدرت دفاعی بی نظیر ایران اسلامی به برکت خون شهیدان به دست آمده است»، اظهار داشت: این عزت و اقتدار حاصل حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس است که همه مردم ایران در آن نقش داشتند. نقش آفرینی مردم در دفاع مقدس از درس های تعیین کننده می باشد و به ما می آموزد که در همه صحنه‌ها و در مقابله با همه تهدیدات، نقش مردم سرنوشت‌ساز است.

وی عملیات خیبر را از عملیات های مهم و سرنوشت ساز در دفاع مقدس دانست و بیان کرد: عملیات خیبر عملیاتی بزرگ و بن بست شکن در دوران دفاع مقدس بود که زمینه ساز دیگر عملیات های بزرگ آبی - خاکی شد.این عملیات صحنه جنگ را دگرگون ساخت و پیروزی در عملیات خیبر یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس این است که دشمنان پس از آن جرات آغاز هیچ گونه درگیری نظامی علیه ایران اسلامی و حتی به زبان آوردن آن را ندارند و این عزت و اقتدار و امنیت بزرگترین دستاورد دفاع مقدس است که آن را مدیون خون شهیدان هستیم.

جعفری ادامه داد: دفاع مقدس به الگویی برای مقاومت مردم در منطقه تبدیل شده است و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در تاریخ اسلام بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است و باید قدر آن دوران و قدر شهدا و ایثارگران را بدانیم.از ویژگی‌های مهم دوران دفاع مقدس استفاده از توانایی و نقش و مشارکت مردم همراه با مدیریت درست انقلابی بود و امروز نیز با تکیه بر توانمندی های داخلی و مدیریت صحیح و به کارگیری ظرفیت‌های کشور مشکلات به راحتی قابل حل است.

وی در پایان با اشاره به هجمه‌های همه‌جانبه دشمن به انقلاب اسلامی گفت: خون شهدا ضامن بقای انقلاب است و مردم انقلابی ایران اسلامی با اعتقادات خود در سخت‌ترین شرایط و صبر پیشه کردن حامی انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.