ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی با بیان اینکه جنگ سایبری با ایران را آمریکا آغاز کرد، تاکید نمود که اگر ایالات متحده جنگی را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد یکشنبه در برنامه «Meet the Press» در شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا گفت که ایالات متحده اگر جنگی را آغاز کند، قادر به پایان دادن آن نخواهد بود.
ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا دخالت سایبری در انتخابات آمریکا تاکتیکی است که ایران همچون روسیه به کار می‌برد، گفت: ما هیچ اولویتی در انتخابات شما نداریم که بخواهیم در آن دخالت کنیم.
وی در جواب مجری برنامه که می‌گفت «این بدین معنا نیست که شما دخالت نمی‌کنید»، تاکید کرد: ما در امور داخلی کشور دیگری دخالت نمی‌کنیم؛ اما جنگی سایبری وجود دارد که در جریان است.
رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: ایالات متحده این جنگ سایبری را با حمله به تاسیسات هسته‌ای ما به طریق خطرناک و غیرمسوولانه‌ای آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون انسان را بگیرد.

وی با اشاره به ویروس‌های طراحی شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی که تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف گرفته بودند، افزود: استاکس نت، زِرو دِی و عملیات المپیک را به یاد دارید. لذا یک جنگ سایبری وجود دارد و ایران درگیر آن است.
ظریف ادامه داد: هر جنگی که ایالات متحده آغاز کند، قادر به پایان دادن به آن نخواهد بود.
گفتنی است "محمد جواد ظریف" عصر شنبه در پایان سفر 9 روزه خود به مقر نیویورک سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران ایرانی و در پاسخ به این سوال ایرنا که دلیل حضور متعدد اروپایی‌ها برای دیدار با مقامات ایران چه بود، این را مطرح کرد.  وی افزود: اروپاییها نتوانسته اند به تعهداتشان در برجام و بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای عمل کنند. از این رو فکر می‌کنند راه حل مشکل آنها این است که ما با ترامپ مذاکره کنیم.  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این مشکل ما نیست که آنها در اجرای تعهداتشان ایراد یا مشکل دارند، یا اراده و توان کافی ندارند، آنها باید برای این مشکل خود راهی بیابند.  ظریف تاکید کرد: آمادگی نداریم که اقتصاد و آینده مردم را در گرو دیدار نمایشی با رئیس جمهوری قرار دهیم که تا کنون به تعهداتش پایبند نبوده و از همه تعهداتش خارج شده است.  وی در پاسخ به این سوال که آیا طرحی برای دیدار همزمان رئیس جمهوری ایران و آمریکا با برداشته شدن تحریم ها وجود داشته است، گفت: شرط ما بر این بود که دیدار سران ۱+۵ و دکتر روحانی، نه روحانی و ترامپ باید در واقع با رفع تحریم ها انجام شود. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: آقای ترامپ نه اینکه گفتند بعد از دیدار، این کار انجام شود بلکه بیشتر مایل بود که دیدار انجام شود و می گفتند این امکان هم هست که بعد از آن، تحریم ها برطرف شود.