مهر نوشت: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در قضیه انهدام پهپاد آمریکایی توسط ایران، به همه ثابت شد که دشمن جرات تعرض به کشور ما را ندارد و در توقیف کشتی انگلیسی نیز همین اتفاق افتاد.

واکنش آیت‌الله جنتی به اسارت 2 هزار نیروی سعودی به دست یمنی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز(دوشنبه 8 مهرماه) در جمع رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور ضمن قدردانی از مدیریت و تلاش های بی‌شائبه جناب آقای لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و همچنین تقدیر از سفر های استانی ایشان با اشاره به برخی مسائل اقتصادی، فرهنگی، امنیتی گفت: هر چند این مسائل مربوط به نظام و مملکت و از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود، اما قبل از هر چیز انسان باید ابتدا به آینده و آخرت خود توجه داشته باشد و در همه کارها باید به گونه‌ای عمل کنیم، که خدا از ما راضی باشد و قبل از رسیدگی به هر مسئله ای باید به حساب خود و آخرت خود رسیدگی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه 'کل نفسه ذائقه الموت' اظهار داشت: همه موجودات عالم فانی هستند و روزی از دنیا خواهند رفت و هیچ کس در دنیا جاودان نیست.

وی همچنین به آیه شریفه 'فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ' اشاره و اضافه کرد: همه اعمالی که انسان در این دنیا انجام می دهد، ثبت و ضبط شده و هیچ عملی از خوبی و بدی از بین نمی رود و همه در پیشگاه خدا و بندگان خدا محفوظ است و روزی در قیامت محاسبه می شود.

آیت الله جنتی در ادامه سخنانش به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: دیر یا زود دنیا از آن مستضعفان جهان خواهد شد. امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که آینده متعلق به مستضعفین جهان است و نظام جمهوری اسلامی نیز بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره) همواره از مستضعفان عالم حمایت و پشتیبانی کرد و امروز می بینیم که حرکت رو به جلو مستضعفان در تمام جهان اتفاق افتاده و در نهایت غارتگران و مستکبران رو به افول و سقوط می روند و فرمایش امام خمینی(ره) محقق خواهد شد.

وی گفت: 40 سال است که نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات، رو به جلو حرکت کرده است و در حال پیشرفت است تا جایی که امروز دشمن از ایران هراس دارد. در قضیه انهدام پهپاد آمریکایی توسط ایران، به همه ثابت شد که دشمن جرات تعرض به کشور ما را ندارد و در توقیف کشتی انگلیسی نیز همین اتفاق افتاد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جنگ میان مردم یمن با آل سعود نیز مردم مظلوم و انقلابیون یمن با دست خالی در مقابل عربستان ایستاده‌اند و ضربه‌های بزرگ و سنگینی در بمباران تاسیسات نفتی آرامکو به وسیله پهپادهای یمنی به عربستان وارد شد و در حمله زمینی نیز مردم یمن موفق شدند 2 هزار سعودی را به اسارت بگیرند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: همه این‌ها عبرت های روزگار است که عربستان با تسلیحات نظامی پیشرفته که ادعای تصرف یمن طی چند ماه را داشت، در طول 4 سال نتوانست کاری از پیش ببرد و با ذلت و خواری عقب نشینی کرد.

آیت الله جنتی ادامه داد: مشکلات اقتصادی وجود دارد، ولی بنا به فرموده امام راحل و با عنایت و یاری خداوند، آینده متعلق به مظلومان و مستضعفان است و از مردم صبور، وفادار مومن ایران که همیشه پشتیبان نظام بوده و هستند باید قدردانی کرد.

وی در ادامه به اهمیت مراسم یوم الله روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: همه فتنه‌ها در گذشته از جمله فتنه 88 با کمک مردم خنثی شد و امروز هم مردم در صحنه هستند و امسال مراسم سیزدهم آبان باید باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود، چون قدرت ما بیشتر شده و دشمن رو به افول و زوال است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مردم ایران با حضور در این مراسم، باید در عمل به دشمن نشان دهند که رفتنی هستید و پیروزی از آن ماست و ما ماندنی هستیم.

آیت الله جنتی در ادامه به عزم مسئولین قوه قضائیه در مبارزه با فساد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مشکلات اقتصادی با تلاش و پیگیری مسئولین روز به روز برطرف می شود و مسئولین با پشتیبانی مردم و حمایت های رهبری در مبازره با فساد، قدم های خوبی برداشته اند و پیشرفت های خوبی اتفاق افتاده است.

پیاده روی اربعین نماد وحدت دو کشور ایران و عراق و نمایش قدرت اسلام است

آیت الله جنتی در ادامه بیان داشت: در حوزه معنویت و اخلاق هم وضعیت کشور رو به رشد است و حرکت مردم به ویژه جوانان در موضوع پیاده روی اربعین یک نمونه از این حرکت های معنوی خودجوش است که قدرت نمایی اسلام و نماد وحدت دو ملت ایران و عراق است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حضور مردم در مراسم پیاده روی اربعین، مانع سیاست های تفرقه افکنانه دشمن است و رو به روز پرشور تر برگزار می شود.

آیت الله جنتی همچنین در خصوص عملکرد نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این نهاد، با امکانات حداقلی کار می کند و تاکنون کارهای بزرگی انجام داده و یک نهاد انقلابی است که با اعتقاد و تکیه بر باورهای دینی و معنوی و انقلابی کار را با حداقل ها، به بهترین شیوه انجام داده است.

گفتنی است همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در دفتر مرکزی این شورا در تهران در حال برگزاری است.

27215