عضو فراکسیون امید مجلس گفت: متاسفانه در کشور مناسابات گوناگون سیاسی و ... بر معیارهای شایسته سالاری و تخصص افراد ارجحیت دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در میان مردم و فعالان عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و سیاسی دائما مسئله عدم شایسته سالاری در مناصب مختلف کشور بیان می‌شود، اشاره و اظهار داشت: معتقدم، که در کشور مناسبات غیر تخصصی به شایسته سالاری ترجیح داده شده است.

نظام‌های گزینشی و استخدامی کشور دارای اشکال هستند

وی در ادامه افزود: نظام‌های گزینشی و استخدامی کشور دارای اشکال هستند؛ در واقع بیش از آنکه در گزینش‌ها و همچنین استخدام‌های دستگاهای گوناگون کشور صلاحیت‌های افراد ملاک باشند، در حقیقت به دنبال دخالت دادن مباحث غیر تخصصی هستند.

در بکارگیری و استخدام افراد شفافیت وجود ندارد

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات به اولویت دادن مناسبات گوناگون در استخدام افراد در دستگاهای کشور اشاره و تصریح کرد: در بکارگیری و استخدام افراد شفافیت وجود ندارد و البته فرصت‌های برابرهم در اختیار افراد گذاشته نمی‌شود.

مناسابات گوناگون تاثیر بسزایی در استخدام افراد دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به هر حال مناسبات سیاسی، به ویژه رانت بازی‌های قبیله‌ای، حزبی، جناحی، محلی و وجود؛ همه این جریانات بر معیارهای شایسته سالاری و تخصص افراد ترجیح داده شده است.