فرمانده کل ارتش گفت: دشمن بداند اگر دچار اشتباه محاسباتی شده و تصمیم غلطی بگیرد، دود آتش این غلط، علاوه بر اینکه چشم خودش را کور می‌کند، دامن برخی کشورهای منطقه را هم خواهد گرفت.

آسمان کشور زیر یک چتر  عظیم دفاعی چند لایه نفوذناپذیر است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با حضور در یگان‌های پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در نقاط حساس و حیاتی جنوب‌غرب کشور، از نقاط استقرار سامانه‌های پدافندی و آمادگی این یگانها همچنین آمادگی خلبانان نیروی هوایی بازدید کرد و گفت: باید به وجود این جوانان با روحیه و مدافعان پرتلاش مرزهای کشور افتخار کرد .

فرمانده کل ارتش در ابتدا با حضور در پایگاه هوایی شهید اردستانی امیدیه، میزان آمادگی خلبانان این پایگاه را با اجرای تمرینات تاکتیکی جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی از جمله جت صاعقه و اف 5 ارزیابی کرد و گزارشی از ماموریت روزانه خلبانان این پایگاه در صیانت از مرزهای هوایی منطقه دریافت کرد.

وی امیدواری و اعتماد مردم به توانمندی خلبانان غیور و مجرب نیروی هوایی را سرمایه‌ای ارزشمند برای ارتقاء توان هوایی جمهوری اسلامی دانست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین در مناطق پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نقاط مهم، حساس و حیاتی جنوب‌غرب کشور حاضر شد و از نزدیک در جریان آمادگی سامانه‌های شبکه یکپارچه پدافندی این منطقه از جمله سامانه‌های اس ۳۰۰، رعد، مرصاد، فتح ۲، طبس، هاگ و مراکز کنترل و فرماندهی یگانهای ارتش و سپاه قرار گرفت.

در این بازدید، عملیات تغییر موضع سریع سامانه پدافندی برد بلند اس 300 توسط متخصصان جوان نیروی پدافند هوایی ارتش اجرا و در زمانی کوتاه‌تر از زمان تعیین شده در دستورالعمل‌های مربوطه، این سامانه را عملیاتی و آماده اجرای ماموریت کردند.

امیر سرلشکر موسوی در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمادگی روحی، انگیزه و مهارت بالای کارکنان عامل بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده‌ای محسوب می‌شود گفت: سطح بالای این آمادگی که امروز گوشه‌ای از آن مشاهده شد، جای بسیار خوشحالی و امیدواری دارد و باید به این جوانان و مدافعان پرتلاش مرزهای ایران اسلامی افتخار کرد.

وی افزود: ما با پیش‌بینی و برآورد وضعیت‌های احتمالی مختلف سعی می‌کنیم که خودمان را از نظر گسترش سلاح‌ها و یگانهای راهبردی و تاکتیکی برای سخت‌ترین وضعیت آماده کنیم و این انعطاف را داشته باشیم که در صورت تغییر وضعیت‌ها، بتوانیم به بهترین نحو ممکن ماموریتمان را انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: امروز در منطقه جنوب‌غرب، وضعیت فنی، تکنیکی و تاکتیکی تجهیزات و سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه را بررسی کردیم و دیدیم که این سامانه‌ها از ابعاد مختلف به برکت حضور جوانان مومن و متخصص در وضعیت آمادگی مطلوب قرار دارند و حتی در مقابل سخت‌ترین وضعیت احتمالی پیش‌بینی شده، به بهترین شکل ماموریت‌های محوله را انجام می‌دهند و جای هیچ نگرانی برای مردم شریفمان وجود ندارد.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به استمرار این بازدیدها در دیگر نقاط کشور برای نظارت، ارزیابی و خداقوت به رزمندگان تصریح کرد: ما تجربیات ارزشمندی از محاسبات غلط دشمنان در کشور خودمان و در دوران دفاع مقدس و هم در اتفاقات رخ داده در سایر کشورهای منطقه داریم که بر اساس محاسبات غلط و مشاوره کارشناسان ناشی به وقوع پیوسته است. دشمن بداند که اگر دچار اشتباه محاسباتی شده و تصمیم غلطی بگیرد، دود آتش این غلط، علاوه بر اینکه چشم خودش را کور می‌کند، دامن برخی کشورهای منطقه را هم خواهد گرفت.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: بنابر وظیفه نظامی خود، بایستی همواره آماده باشیم حتی اگر با احتمال ضعیف قرار باشد اتفاقی برای کشور ما بیفتد، با تمام وجود و با نثار جان از حدود و ثغور کشور دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کوچکترین خدشه‌ای به امنیت کشورمان وارد شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اذعان داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و یگانهای پدافندی سایر نیروهای مسلح کشورمان برای دستیابی به سامانه‌های پیشرفته پدافندی که بخشی از آن مورد ارزیابی قرار گرفت، موفق شده‌اند ضمن بومی‌سازی بسیاری از این سامانه‌ها، دانش پیچیده سیستم‌های پدافندی روز دنیا را با استفاده از تاکتیک‌ها و روش‌های ابداعی خاص، در اختیار بگیرند.

وی افزود: دانشمندان و مخترعان جوان ما با اعتماد به نفس و تکیه بر توان دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و صنایع دفاعی، ثابت کرده‌اند برای دفاع از خود هیچ وابستگی و نیازی به خارج از مرزها ندارند.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: سامانه‌های پدافند هوایی، دریایی و سایر یگانهای پدافندی نیروهای مسلح در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی با هم‌افزایی و هماهنگی مثال‌زدنی موجب ایجاد یک سامانه عظیم دفاعی چند لایه بدون روزنه و نفوذناپذیر برای کشور شده‌اند و یک فضای بسیار خوب بین نیروهای سپاه و ارتش بوجود آورده‌اند.

در این بازدید، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و تعدادی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه پاسداران و یگان‌های پدافندی ارتش و سپاه مستقر در منطقه جنوب‌غرب، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) را همراهی کردند.