آموزش ترفندهای مهم و ضروری فتوشاپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حدود 31 سال پیش بود که شرکت ادوبی نسبت به انتشار یک نرم افزار فوق‌ العاده تحت عنوان فتوشاپ اقدام کرد. البته قبل از آن‌ هم برنامه ‌های ویرایشگر فراوانی وجود داشتند، اما با ورود فتوشاپ، همه به سمت این نرم ‌افزار رفتند. این برنامه آن قدر قدرتمند است که هیچکس نمی ‌تواند چشم از ویژگی ‌های خوبش بردارد.

از آن زمان تا کنون، به ‌روز رسانی‌ هایی برای این برنامه در دسترس قرار گرفته و همه چیز در این نرم ‌افزار بهتر از قبل شده است. به دلیل پیدایش کسب و کار های متنوع، افراد زیادی به این مهارت نیاز دارند تا ویرایش تصاویر را یاد بگیرند. شمایی که وارد این صفحه شده‌ اید هم مطمئنا به دنبال این هدف هستید و باید بگوییم که جای درستی را انتخاب کرده‌اید.

ما در این وب ‌سایت قصد داریم آموزش ‌هایی را در دسترس قرار قرار دهیم تا در نهایت همه چیز این برنامه را به خوبی یاد بگیرید. در این بخش از مجموعه مقالات مربوط به فتوشاپ، به سراغ آموزش ترفند های مهم و ضروری این برنامه رفته ‌ایم و امیدواریم که مورد پسند شما عزیزان واقع شود. بنابراین اگر به دنبال دانلود بهترین آموزش فتوشاپ حرفه ای هستید با ما همراه باشید.

تغییر اندازه، وارونه کردن و چرخاندن تصاویر

یکی از نکات پایه ‌ای که هر فردی باید آن را بلد باشد، اعمال تغییراتی اندک در تصاویر است. از این تغییرات می ‌توان به تغییر در اندازه، چرخاندن، وارونه کردن و همچنین خم کردن هر یک از این تصاویر اشاره داشت. برای ایجاد این دست از تغییرات، کافی است که در این برنامه به سراغ منوی Edit بروید. حال با گزینه‌ ای به نام Transform مواجه خواهید شد؛ گزینه ‌ای که کلید بسیاری از این تغییرات خواهد بود.

در این بخش از برنامه فتوشاپ می توان قسمت‌ هایی نظیر Flip را مشاهده کرد. البته همان طور که گفته شد، این تعییرات بسیار ساده هستند اما دانستن آن ‌ها ضرورت دارد. پس قبل از این که مطالعه این مقاله را ادامه دهید، توصیه می ‌کنیم به سراغ نوار ادیت رفته و تصویری را به دلخواه تغییر دهید تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنید.

458

ابزار Magnetic Lasso چه کاری انجام می ‌دهد؟

یکی از بخش ‌های بسیار مهم دیگر برنامه فتوشاپ را باید ابزار Magnetic Lasso به حساب آورد. کار با این ابزار بسیار ساده است و تصاویر شما را مطابق با سلیقه ‌ای که دارید، برش خواهد داد. جالب است بدانید که از این ابزار به منظور اعمال دیگر تغییرات نظیر حذف بک ‌گراند تصاویر نیز استفاده می ‌شود که البته مصرف آن کمتر از مورد ذکر شده است.

اگر به بالای نرم‌ افزار نگاهی داشته باشید، نوارهایی را مشاهده خواهید کرد. سومین نوار از بالا را که کلیک کنید، با علامت آهن ربا رو به ‌رو خواهید شد. این آهن ربا همان ابزاری است که از آن صحبت کردیم.

ابزار Magic Wand چیست؟

یکی دیگر از بخش ‌های جذاب فتوشاپ را باید ابزار Magic Wand به شمار آورد. بسیاری از افراد چنین می ‌پندارند که این ابزار با ابزار قبلی یعنی Magnetic Lasso کارایی یکسانی دارد؛ در صورتی که هرگز این طور نیست. از این ابزار برای بریدن برخی از اشیا و جدا سازی آن‌ها از تصویر استفاده می ‌شود. البته این به شرطی اتفاق می‌ افتد که رنگ آن شی نسبت به رنگ تصویر پس زمینه مغایرت داشته باشد.

برای یافتن این ابزار، باید باز هم به بالای صفحه خود مراجعه نمایید. حال تصویری به صورت دو مربع را در آن جا مشاهده خواهید کرد. بعد از انتخاب این آیکون، قابلیت استفاده از Magic Wand برای تان فراهم خواهد شد. پس نتیجه می‌ گیریم که این ابزار برای مواقعی استفاده می ‌شود که بخواهید جای اشیا را با هم عوض کنید، و یا این که تصویری را به صورت PNG درآورده و بعدا از آن بهره ببرید.

کاربرد ابزار Custom Shape چیست؟

Custom Shape یکی دیگر از ابزار کاربردی فتوشاپ است که در بخش پایانی این مطلب از آن صحبت خواهیم کرد. البته این قابلیت در ابتدای انتشار این برنامه وجود نداشت و سازندگان بعدا نسبت به اضافه کردن آن اقدام نمودند. به وسیله‌ این ابزار، قادر خواهید بود تا شکل‌ ها و عناصر مختلفی را به تصویر مورد نظر خود اضافه کنید. پس علاوه بر ویرایش تصاویر، چنین امکاناتی هم در فتوشاپ مشاهده می شود.

459

این ابزار از اشکال هندسی گوناگون تشکیل شده است که استفاده از آن‌ها به راحتی صورت می‌ گیرد. همچنین دیگر اشکال نیز در آن به چشم می ‌خورد که خودتان می ‌توانید از آن بهره برده و مشاهده کنید. حتی شما می ‌توانید تصاویر و اشکالی از محیط ‌های دیگر به جز فتوشاپ را هم با این ابزار وارد برنامه کرده و از انجام ویرایش لذت ببرید.

برای دسترسی به ابزار Custom Shape، ابتدا باید دکمه موس خود را برای چند لحظه نگه داشته و آن را به سمت چپ ببرید؛ درست در جایی که آیکون مربعی شکل دیده می ‌شود. پس از آن، منوی بسیار کوچکی پدیدار خواهد شد و این همان ابزار فوق است. با این وجود، امکان استفاده از برخی اشکال و تصاویر با ابزار های دیگری هم در این برنامه امکان ‌پذیر است که در آینده از آن ‌ها رونمایی خواهیم کرد.