چرا باید فتوشاپ را یاد بگیریم ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اگر علاقه دارید در دنیای امروز موفق باشید، باید تخصص‌های خودتان را روز به روز افزایش دهید. شما باید به دنبال تخصص هایی باشید که برای آنها همیشه فرصت موفقیت وجود داشته باشد. یکی از بهترین تخصص های مرتبط با حوزه کامپیوتر، فتوشاپ است. شاید پیش خودتان بگویید  که اصلا چرا باید فتوشاپ را یاد بگیرم ؟

فتوشاپ، کاربردهای زیادی دارد و در جامعه امروزی شرکت ها و سازمان ها برای آن ارزش زیادی قائل هستند. افرادی که در حوزه فتوشاپ متخصص باشند حتی به صورت دورکاری و در منزل هم می‌توانند پروژه تحویل بگیرند و از این طریق به کسب در آمد بپردازند.

شما با فتوشاپ می توانید کارهای زیادی مثل ویرایش عکس و طراحی های گوناگون را انجام دهید. حتی بسیاری از نقاشان برای این که طراحی های آنها جذاب تر و زیبا تر شود از فتوشاپ برای انجام نقاشی دیجیتال استفاده می کنند. دانش فتوشاپ فرصت های زیادی در زندگی برای شما ایجاد خواهد کرد. البته فتوشاپ صرفاً راهی برای کسب درآمد نیست و شما می‌توانید از آن برای بسیاری از موارد شخصی کمک بگیرید. تخصص در زمینه فتوشاپ امروز یک امتیاز ویژه برای افراد مختلف محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر برای یاد گرفتن این تخصص اقدام کنید.

دلایل مهم یادگیری فتوشاپ

در اینجا می خواهیم مهمترین دلایلی که باید فتوشاپ را یاد بگیرید ذکر کنیم قطعاً شما هم دوست دارید بدانید که برای یادگیری فتوشاپ چه دلایلی وجود دارد. با همدیگر بخشی از این دلایل را مرور می کنیم :

  • اولین دلیلی که شما را به سمت یادگیری فتوشاپ هدایت می کند کاربردهای آموزشی این نرم افزار است. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان برای اینکه تحقیقات خودشان را زیباتر و جذاب تر ارائه کنند به سراغ طراحی های گرافیکی می آیند. بهترین نرم افزار گرافیکی حال حاضر نیز فتوشاپ است و شما هم می‌توانید کارهای تحقیقاتی خودتان را با این نرم‌افزار زیباتر کنید و هم از طریق انجام سفارش دیگران به کسب درآمد بپردازید.
  • دومین دلیلی که اهمیت یادگیری فتوشاپ را نشان می‌دهد، خلق آثار هنری است. در واقع اگر علاقه دارید به عنوان یک هنرمند فعالیت های خودتان را به روز کنید حتماً باید از نرم افزار فتوشاپ برای زیباتر کردن طراحی های خودتان استفاده کنید. شما از طریق فتوشاپ می توانید انواع مختلف پوستر ها، بنر ها و اینفوگرافی ها را آماده سازی نمایید.
  • یکی دیگر از دلایلی که برای یادگیری فتوشاپ می توانیم خدمت شما بیان کنیم اهمیت آن در عکاسی است. دقت کنید، زمانی که شما با دوربین خودتان تصویربرداری می‌کنید طبیعتاً همه تصاویر آن کیفیت لازم را ندارند و برخی از آنها نیاز به اصلاح پیدا می‌کنند. شما با فتوشاپ می توانید زیبایی و جذابیت آثار خودتان را چند برابر کنید. حتی می توانید تصاویر سیاه و سفید قدیمی را به عکس های رنگی تبدیل کرده و دنیای قدیم را به دنیای جدید پیوند دهید.
  • بازاریابی یکی از مهمترین اصول در موفقیت یک تجارت محسوب می شود. امروز بازاریابی نیاز شدیدی به طراحی های گرافیکی دارد. در واقع بخش مهمی از بازاریابی مربوط به طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی در کنار کارت های ویزیت است. فتوشاپ کمک می کند تا بازاریابان بهتر بتوانند بر روی ذهن مخاطبان خودشان اثر بگذارند و افراد بیشتری را به سمت محصولات خودشان جذب کنند.
    مثلث222

چه افرادی باید فتوشاپ را یاد بگیرند ؟

نمی‌توانیم بگوییم که صرفاً بخش خاصی از جامعه باید برای یادگیری فتوشاپ اقدام کنند. فتوشاپ دانشی است که تقریباً همه مردم امکان یادگیری آن را دارند. شاید پیش خودتان بگویید من که قرار نیست برای مجموعه خاصی کار طراحی فتوشاپ انجام دهم یا اصلا چه نیازی به فتوشاپ دارم. حتی اگر قرار نباشد برای هیچ مجموعه‌ای طراحی انجام دهید و شغلتان هم ارتباطی به کارهای گرافیکی و فتوشاپ نداشته باشد، اما بازهم بهتر است این مهارت را یاد بگیرید چرا که با استفاده از این مهارت می توانید در شبکه های اجتماعی فعالیت های بیشتری داشته باشید و افراد مختلف را به سمت مهارت‌های خودتان جذب کنید. شما می توانید در اینستاگرام یا تلگرام طراحی های جذاب از محصولات خودتان یا مهارت هایی که دارید آماده کنید و آنها را با مخاطبین خودتان به اشتراک بگذارید و سعی کنید با این ابزار مردم را به سمت آن چیزی که می خواهید بکشانید. با تمام این توصیفات ای که داشتیم ، بخشی از مردم که قرار است طراحی های گرافیکی انجام دهند حتماً باید این مهارت را فرا بگیرند. البته دقت داشته باشید که هیچ محدودیتی برای مردم در زمینه یادگیری فتوشاپ وجود ندارد و همه افراد می توانند با ثبت نام در دوره های آموزشی نسبت به یادگیری این مهارت اقدام کنند.

موارد استفاده از فتوشاپ چیست ؟

بررسی کاربردهای فتوشاپ کمک زیادی به ما می‌دهد تا پاسخ دهیم

  • ویرایش: شما با استفاده از فتوشاپ این امکان را خواهید داشت که تصاویر و ویدیو ها را بدون آنکه بسیاری از مردم متوجه شوند ویرایش کنید و به آن چیزی که خودتان علاقه دارید تبدیل نمایید. ویرایش تصاویر روی کیفیت آنها تاثیر گذار است و کمک می‌کند تصاویر شما برای مردم جذاب تر باشد.
  • افکت گذاری: یکی از مهم ترین قابلیت های فتوشاپ افکت گذاری بر روی تصاویر است. افکت ها نیز روی جذابیت تصاویر تاثیر گذارند و آنها را منحصر به فرد می کنند. احتمالاً شما هم در شبکه‌های اجتماعی بارها با این قابلیت مهم فتوشاپ مواجه شده اید و در صورتی که خودتان دوره آموزشی پروژه محور فتوشاپ را پشت سر بگذارید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
  • طراحی وب سایت: شاید یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای نرم افزار فتوشاپ استفاده از آن در طراحی قالب وب سایت باشد. اگر قرار است یک وب سایت طراحی و تاسیس کنید دقت کنید که حتماً باید مهارت فتوشاپ را پیش از اقدام برای طراحی این سایت فرا بگیرید. بدون یادگرفتن فتوشاپ امکان طراحی سایت به هیچ وجه برای شما فراهم نخواهد بود.
  • کاربرد مهم دیگری که در مورد این نرم افزار می توانیم خدمت شما بیان کنیم طراحی جلد نشریات است. البته در کنار نشریات فتوشاپ برای طراحی تراکت و کارت ویزیت هم مناسب می باشد. در ضمن یادگیری مهارت فتوشاپ در کنار چند مهارت دیگر سبب می‌شود شما تبدیل به یک تدوینگر فیلم شوید.
    مث33

دوره آموزشی فتوشاپ اکسی کلس

تا اینجا سعی کردیم در مورد اهمیت یادگیری فتوشاپ و کاربرد هایی که در زندگی انسان دارد با هم موارد مختلفی را مرور کنیم  ، اما اگر شما علاقه مند به یادگیری فتوشاپ شده اید ابتدا باید بهترین مسیر را برای یادگیری این نرم افزار پیدا کنید. طبیعتاً کتاب‌ها، جزوات و فیلم های آموزشی زیادی در اینترنت در مورد فتوشاپ وجود دارد که شما برای یادگیری این نرم افزار می توانید از آنها کمک بگیرید. اما بهترین و موثرترین راه برای یادگیری نرم افزار فتوشاپ شرکت در دوره‌های آموزشی آن است. اگر شما بخواهید صرفاً روی کتاب و فیلم آموزشی برای یادگیری نرم افزار حساب باز کنید، نمی‌توانید به سوالاتی که برای شما ایجاد می‌شود به خوبی پاسخ دهید. اما زمانی که در یک دوره آموزشی مطمئن و معتبر شرکت کنید این امکان برای شما فراهم است که تمامی چالش های خودتان در مسیر یادگیری نرم افزار فتوشاپ را به استاد در میان گذاشته و آنها را رفع کنید. همچنین توجه داشته باشید که شما در دوره‌های آموزشی می‌توانید تجربیاتی که اساتید دوره ها در طول سالیان زیاد به دست آورده اند را از آنها فرا بگیرید که چنین چیزی در آموزش از طریق کتاب و فیلم آموزشی برای شما فراهم نیست. یکی از بهترین دوره های آموزشی فتوشاپ در کشور ما برگزار می‌شود دوره آموزشی فتوشاپ اکسی کلس است. آموزش فتوشاپ در این مجموعه به صورت کاملا کاربردی و در چند دوره مختلف انجام می‌شود. دوره های آموزشی اکسی کلس بر اساس مهارت های شما سطح بندی شده اند و به محض این که دوره های ابتدایی را پشت سر بگذارید می توانید در دوره های حرفه ای فتوشاپ را پشت سر بگذرانید برای دیدن دوره های بیشتر می توانید از سایت اکسی کلس دیدن کنید https://oxyclass.com