وزیر فرهنگ روسیه از امکان تاسیس مرکز فرهنگی-آموزشی ارمیتاژ-اورال در شهر یکاترینبورگ تا سال 2020 خبر داد.

شعبه دوم موزه آرمیتاژ تا سال 2020 ساخته می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ، «ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در صفحه توئیترش از سفر کاری خود به شهر یکاترینبورگ و پرداختن به طرح‌های تعمیر سیرک (۲۰۱۸-۱۹)، تئاتر اپرا و باله و ساخت شعبه «آرمیتاژ-اورال» تا سال 2020 خبر داد.

پیش از این مدینسکی برای بررسی امکان تامین بودجه فدرال در کشور روسیه برای ساخت شعبه اورال ارمیتاژ اعلام آمادگی کرده بود.

شهر «یکاترینبورگ» در نظر دارد مرکز «آرمیتاژ-اورال» را در دو ساختمان در مرکز شهر تاسیس کند. در یکی از ساختمان‌ها نمایش آثار و در دیگری حفظ آثار، کارگاه‌های مرمت و کلاس‌هایی برای برگزاری درس‌گفتار پیش‌بینی خواهد شد. مساحت کلی دو ساختمان در خیابان واینر چهار و شش هزار مترمربع است که هزینه ساخت آن بیش از 576 میلیون روبل خواهد شد. در بودجه استان سوردلوفسک روسیه برای سال 2018 تصمیم بر تخصیص 170 میلیون روبل گرفته شده است.

شهر یکاترینبورگ در تاریخ ارمیتاژ دولتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در ماه جولای سال 1941 از کلکسیون موزه شهر لنینگراد ۱، 118 میلیون اثر به سوردلوفسک منتقل شد. این آثار در طی مدت جنگ بزرگ میهنی در گالری نقاشی سوردلوفسک، حفظ و در اکتبر سال 1945 این آثار باارزش مجدداً به شهر لنینگراد بازگردادنده شدند.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه تهیه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته، در سال 1947 در ازای قدردانی بابت حفظ این کلکسیون بیش از 200 اثر به سوردلوفسک اهدا شده بود.