اراک- پژوهشگر و چهره ماندگار کشور در حوزه ادبیات فارسی گفت: فرهنگ، آداب و سنن ایرانی بایستی برای نسل جوان امروز تبیین شود تا شناخت این قشر از کشور و تاریخ آن گسترش یابد.

آداب و سنن ایرانی برای نسل جوان تشریح و تبیین شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، میرجلال‌الدین کزازی روز یکشنبه در مراسمی که به منظور بزرگداشت وی در روستای کزاز از توابع شهرستان شازند برگزار شد، اظهار داشت: کشور ایران از فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم غنی و ارزشمندی برخوردار است که باید تلاش کنیم شناسانده و ترویج شود.

پژوهشگر و چهره ماندگار کشور در حوزه ادبیات فارسی افزود: کشور ایران در جای جای خود از ویژگی ها و آداب و سنن منحصر به فرد و جذابی برخوردار است که همگان را به سوی خود جلب می کند.

کزازی بیان کرد: در کتاب هایی که تاکنون تالیف کرده ام، همواره سعی داشتم ویژگی های ارزشمند کشورمان را به اطلاع مخاطبان برسانم و گامی در مسیر شناساندن این مرز و بوم بردارم.

پژوهشگر و چهره ماندگار کشور در حوزه ادبیات فارسی خاطرنشان ساخت: ازسوی دیگر بایستی نسل جوان امروز نسبت به این آداب و فرهنگ غنی آگاهی داشته باشند و در حقیقت شناخت آنها از ایران و تاریخ و فرهنگ آن گسترش یابد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این مهم یکی از اقدامات تاثیرگذار، برگزاری جشنواره ها و آئین هایی با هدف معرفی آداب و سنن این دیار است تا نسل جوان و نخبه جامعه دلبستگی بیشتری به کشور و وطن خود پیدا کنند و زمینه برای بالندگی بیشتر فرهنگ فراهم شود.

در این مراسم همچنین، علی اکبر کمالی نهاد، رئیس اتحادیه انجمن های دبیران ادبیات کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از 300 مقاله علمی پژوهشی از استاد میرجلال الدین کزازی در محافل مختلف علمی کشور ارایه شده که این مهم به سبب نیم قرن تلاش در حوزه علم و ادبیات به دست آمده است.

منبع/مهر

وی افزود: علاوه بر مقاله های علمی در حوزه ادبیات و شاهنامه پژوهی، با توجه به تسلط دکتر کزازی به زبان های به فرانسه، انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی، وی در حوزه ترجمه نیز آثار ارزشمند از خود برجای گذاشته است که این میزان تلاش علمی جای تقدیر فراوان دارد.

گفتنی است میرجلال‌الدین کزازی، زاده 28 دی 1327 در کرمانشاه، استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر برجسته ایرانی در زبان و ادبیات فارسی است که نام وی به عنوان چهره‌ ماندگار به ثبت رسیده و هم اکنون عضو هیات امنای بنیاد فردوسی است.