سهیل بیرقی امسال با دومین اثر سینمایی خود با نام «عرق سرد» به تهیه‌کنندگی مهدی داوری در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «به سلامتی جمع...!!!.» باران کوثری در عرق سرد نقش فوتبالیستی را بازی کرده که با ممانعت همسر برای همراهی با تیم‌ملی مواجه می‌‌شود. در این پروژه سینمایی بازیگرانی چون باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین‌العابدین و سحر دولتشاهی حضور دارند. باران کوثری در این فیلم نقش یک بانوی فوتسالیست را بازی می‌کند. فیلم سینمایی عرق سرد تابستان ۱۳۹۶ در تهران جلوی دوربین رفت. یکی از نکات جالب توجه درباره فیلم تازه سهیل بیرقی، حضور باران کوثری در نقش یک فوتبالیست است. گفته می‌شود کوثری برای بازی در این نقش تمرینات بسیار سخت و تخصصی رشته فوتبال را پشت‌سر گذاشت و بیش از ۲۰ کیلو وزن کم کرده است!

انقلاب یک‌نفره
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داستان عرقِ سرد درباره چیست؟ روایتی که شما در این فیلم به‌دنبال آن هستید...

 داستان فیلم عرق سرد در حد چند خط در رسانه‌های مختلف سینمایی پخش شده است. شما هم حتما این داستان را شنیده و اندکی درباره آن می‌دانید. اما باید بگویم که این فیلم فضا، قصه و جهان متفاوتی نسبت به فیلم اولم یعنی فیلم من دارد. قصه عرق سرد که باران کوثری نقش اصلی آن را ایفا می‌کند، درباره دختر فوتسالیستی است که حقش تضییع می‌‌شود و نمی‌‌تواند در فینال بازی‌های آسیایی بازی کند. او توانسته به این مسابقات راه یابد و اتفاقا میل بسیار زیادی به حضور در این رقابت‌ها دارد، اما به دلایلی که باید در فیلم دید، از رسیدن به این فینال باز‌می‌ماند.

درباره عرق سرد می‌توان این‌طور حدس زد که مایه اجتماعی این اثر با فیلم قبلی شما تفاوت دارد. نکته‌ای که خودتان نیز بر آن تاکید کرده‌اید. درباره این تفاوت اندکی توضیح دهید.

 عرق سرد با فیلم قبل من تفاوت‌های زیادی دارد. ساده‌‌ترین، کم‌خطرترین و راحت‌‌ترین کار برای من ساخت ادامه فیلم اولم، یعنی فیلم «من» بود که در همان حال‌و‌هوا فیلم دوم را بسازم. این تنها کاری بود که می‌شد انجام داد. اما من این کار را نکردم. بلکه آخرین و سخت‌ترین کار را انجام دادم؛ یعنی سراغ سوژه و فضایی رفتم که کاملا متفاوت با فضای فیلم من است. من را کنار گذاشتم و برای ورود به عرصه دیگری که با فیلمنامه عرق سرد آغاز می‌شود، آماده شدم.

فیلم عرق سرد؛ فضا، قصه و جهان دیگری دارد. کارگردانی این فیلم بسیار متفاوت از فیلم دیگر من است و طبیعتا جذابیتش هم در همین است که نوع کارگردانی من در آن تغییر پیدا می‌‌کند و این تغییر به‌وضوح برای مخاطبی که اثر دیگر من را دیده، قابل احساس است.

کاراکتر اصلی فیلم من نیز یک زن بود که در جریان داستان دست به اقدامات مختلف و البته غیرمتعارفی می‌زد. شما در عرق سرد خوانشی شبیه‌ زنِ من از نقش اول فیلم دارید؟

 من؛ داستان زنی به نام آذر است که اقدام به کارهایی برای دیگران و کسب درآمد از این راه می‌کند. درباره آذر پیش از این نیز گفته‌ام که نمی‌خواستم این زن، زن معمولی باشد. اولین هدف من ارائه تصویری از زنی غیرمعمولی بود و قرار شد انقلاب تک‌‌نفره از سوی او علیه قانون، آدم‌‌ها و ضوابط جامعه پیرامونش را به تصویر بکشم و به این صورت، فیلمنامه سمت‌و سو گرفت.

در عرق سرد اما چنین فضا‌یی در ذهنم نبوده است. این‌هم یکی از تفاوت‌های مهم عرق سرد و من است که به آن اشاره کردم.

شانس عرق سرد در جشنواره سی‌و‌ششم از دیدگاه شما چطور است؟ در رقابت پیروز خواهد شد یا از راهیابی به فینال، مثل کاراکتر اصلی‌اش، باز‌خواهد ماند؟!

 در حال حاضر فکر نمی‌کنم درباره این موضوع بتوان نظر قطعی داشت. اما امیدوارم که عرق سرد در جشنواره دیده شود و مخاطبان با فیلم همراه شوند.