پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با دانستن این چند نکته پایتخت چندلایه‌ای کره جنوبی را سیاحت کنید!

‌4 نکته درباره گشت و گذار در سئول کره جنوبی

بهترین شیوه برای سیاحت در سئول درک ابعاد آن است. بیش از نصف جمعیت کره جنوبی در این شهر زندگی می کنند، نام باستانی آن، هانسئونگ، به معنای "بزرگ" است. سئول از منظر سسیستم حمل و نقل ریلی بسیار پیشرفته است و دارای 18 خط پر ترافیک می باشد. با پذیرفتن این واقعیت که گردش در سئول چقدر می تواند پیچیده و دشوار باشد؛ انتظارات خود را معقول خواهید کرد و از سفر خود لذت بیشتری می برید. علیرغم اینکه ما هفته ‌ها بر روی سامانه حمل و نقل سئول مطالعه کردیم اما با این وجود سه بار راه خود را گم کرده و به طور اتفاقی به نواحی شگفت ‌انگیزی رسیدیم که قبلا در هیچ وبسایتی ندیده بودیم. یکی از آن شب هایی که گم شده بودیم، تصمیم گرفتیم دست از اکتشاف برداشته و شب را در رستوران مک‌دونالد به صبح برسانیم. با این وجود، گردش در سئول برای افراد باپشتکار، تجاربی به یاد ماندنی را به ارمغان خواهد آورد. زمانی که در شهر هستید تا آنجا که میتوانید از دیگران کمک بخواهید تا از مکان های بیشتری بازدید کنید و در عین حال از تک تک لحظات خود نیز لذت ببرید. همواره اولویت های خود را مد نظر قرار دهید، ممکن است هرازگاهى‌ سردرگم شوید اما دست از تلاش برندارید.

خود را به T-Money (کارت هوشمند قابل شارژ مجدد) و WiFi SIM مجهز سازید

کارت T-Money در واقع کیف پول همه کاره شما برای جابجایی در شهر است. قیمت آن در فروشگاه های محلی GS25 چهار هزار وون کره جنوبی می باشد. شارژ 20 هزار وون برای مدت 3 روز کافی خواهد بود. سپس برای بهره‌ مند شدن از اینترنت پرسرعت، یک WiFi SIM تهیه کنید. اینترنت سئول با داشتن سرعت تقریبی 11 مگابیت بر ثانیه تمامی رویاهای شما در خصوص یک اینترنت پرسرعت را به حقیقت تبدیل میکند. یک سیم‌کارت دیتای 2 گیگابایتی 25 هزار وونی نیازهای 3 نفر را جهت استفاده تمام وقت از اینترنت به مدت 5 روز تمام برآورده می سازد. در این ابر شهر بهره مندی از اینترنت پرسرعت نه فقط کاربردی و ارزشمند که ضروری است.

از اپلیکیشن ها جهت گردش در شهر استفاده کنید

‌4 نکته درباره گشت و گذار در سئول کره جنوبی

Korea Tour دارای یک نقشه معتبر آفلاین از شهر به زبان انگلیسی است. اپلیکیشن Subway Navigation  مسیرهای عبور و مرور قطار، نرخ کرایه و زمانبندی حرکت قطار را با جزئیات نشان می دهد. از آنجا که Google Maps اسامی انگلیسی وکُره‌ای را در یک مسیر کنار هم نشان می دهد، می توانید به مسیرهای اتوبوس‌رویِ آن اعتماد نمایید. در ضمن، Naver Maps بهترین برنامه برای تخمین کرایه تاکسی است. جهت تماس با هتل و یا میزبان Airbnb خود از برنامه‌های Line و KakaoTalk استفاده نمایید.

 

استفاده از تاکسی و اتوبوس

‌4 نکته درباره گشت و گذار در سئول کره جنوبی

اگرچه مطمئنا مترو برای هر یک از مکان ها مانند قصر، فروشگاه یا مرکز خرید ایستگاه دارد؛ اما با این وجود همیشه هم آسان و بی‌ درد‌سر نیست. در میان بزرگترین سامانه ‌های حمل و نقل شهری در دنیا، گاهی نیاز به تعویض خط در مترو هم زمان بر و هم آزار دهنده است؛ مخصوصا در شرایطی که در نزدیکی مقصدتان هستید. به خاطر داشته باشید، تا زمانی که انرژی دارید میتوانید از تعطیلات خود لذت ببرید؛ پس راحتی و آسایش خود را در اولویت قرار دهید. بهتر است صبح‌ ها سوار مترو شده و سپس برای برگشت به منزل تاکسی یا اتوبوس بگیرید. در اینجا رفت‌ و‌ آمد با تاکسی ها مقرون به صرفه است. به منظور صرفه جویی، بسیاری از رانندگان تاکسی در حال حاضر از LPG (گاز مایع‌ شده‌) استفاده می کنند. اگر بصورت گروهی مسافرت می کنید، کرایه یک تاکسی دربست برای شما ارزانتر تمام خواهد شد. تاکسی های نقره‌ای و نارنجی همگانی برای 2 کیلومتر اول 3 هزار وون، و 100 وون اضافه هم به ‌ازای هر 142 متر بیشتر از این مسافت، کرایه می گیرند. کرایه تاکسی های مشکی دولوکس نیز 5000 وون است. مسافرت با اتوبوس های شهری کم هزینه است و از آنجا که در میانه راه مجبور به تعویض خط نیستید، می توانید در آن یک چرت کوتاه هم بزنید.

 

از مردم محلی کمک بگیرید

اهالی سئول با گردشگران بی تجربه و تازه وارد، بسیار خوش رو و مهمان نواز هستند. فقط کافیست از آنها یک آدرس بپرسید، شما را تا آنجایی که راه خود را پیدا کنید (و دیگر سردرگم نباشید) همراهی خواهند کرد. برای تشکر و قدردانی از ایشان، به کُره‌ای بگویید  감사합니다"!kamsahamnida" یعنی متشکرم.