فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی به همراه دو فیلم دیگر به عنوان نامزدهای نهایی برای معرفی به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در جوایز اسکار 2019 انتخاب شد.

فیلم همه می دانند از اسپانیا به اسکار میرود/ اصغر فرهادی باز هم اسکار می‌گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ماریانو باروسا رئیس آکادمی فیلم اسپانیا اعلام کرد از میان 43 فیلمی که از تاریخ اول اکتبر 2017 تا 30 نوامبر 2018 در سینماهای اسپانیا اکران شده و خواهند شد تنها سه فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی، کمدی-درام «قهرمانان» به کارگردانی خاویر فسر و «غول پیکر» ساخته مشترک آیتور آرگی و ژان گارانو کاندیدهای نهایی معرفی به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار هستند.

فیلم «همه می‌دانند» که اولین نمایش جهانی خود را در افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن تجربه کرده است، شانس بالایی برای نمایندگی سینمای اسپانیا در جوایز اسکار 2019 دارد. فرهادی به عنوان سینماگری با استعداد دارای یک چهره ملی همچون خاور باردم، ریکاردو دارین و پنه لوپه کروز است و فراز و نشیب‌های عاطفی در فیلم‌هایش آمیزه‌ای از لذت، ملودرام و هیجان است.

در خلاصه داستان فیلم «همه می‌دانند» آمده است: «کارولینا برای دیدار با خانواده‌اش از آرژانتین به زادگاهش اسپانیا بازمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجدید دیدار اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی کارولینا تاثیر می‌گذارد.»

علاوه بر پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم بازیگر مطرح اسپانیایی و ریکاردو دارین بازیگر آرژانتینی ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ از دیگر بازیگران اصلی هشتمین فیلم بلند فرهادی هستند.

خوزه لوییس آلکاینه 78 ساله، مدیر فیلمبرداری این فیلم است. این فیلم که با بودجه 10 میلیون یورویی ساخته شده محصول مشترک شرکت‌های Memento Films از فرانسه، Morena Film از اسپانیا و Luky Red از ایتالیاست. مدیریت هنری فیلم بر عهده کلارا نوتاری و طراح لباس نیز سونیا گرانده است. هایده صفی یاری تدوین‌گر و دانیل فونترودونا مدیر صدابرداری فیلم است.

«همه می‌دانند» از تاریخ 14 سپتامبر 2018 (۲۳ شهریور) در سینماهای اسپانیا اکران عمومی می‌شود.

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشورها مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار 2019 روز اول اکتبر ۲۰۱۹( 9 مهرماه) اعلام شده است.

همچنین بر اساس قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ 9 اکتبر 2017 (۹ مهر ۱۳۹۶) تا 30 سپتامبر 2018 (۸ مهر ۹۷) حداقل به مدت 7 روز در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ی اسکار روز 24 فوریه (۵ اسفند) در لس آنجلس برگزار می‌شود.

57244