آیین پایانی جشنواره حماسه‌ها و عاشقانه‌های شاهنامه (حکمت فردوسی) با حضور هنرمندان و پژوهشگران چهارشنبه 7 شهریورماه 1397 از ساعت 17 در موزه استاد انتظامی برگزار می‌شود.

برگزاری آیین پایانی جشنواره «حکمت فردوسی»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا بر اساس خبر رسیده، در این جشنواره ملی از برگزیدگان اثرهای هنری و ادبی در ستایش حکیم توس تقدیر شده و آیین نکوداشت خادمان فرهنگ ایران زمین برگزار می‌شود.

از ویژه‌برنامه‌های آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، اجرای تصنیف میهنی ای وطن و شیر خروشان با نوای حمید خزاعی و اجرای ترانه خلیج فارس با نوای وحید سیف‌پور خواهد بود.

در این جشنواره، دکتر قدمعلی سرامی (استاد دانشگاه، فردوسی شناس و دبیر هیات امنای بنیاد فردوسی) در زمینه هنر و شاهنامه و اسماعیل فلاح خیر (رییس فرهنگسرای ملل) سخنرانی خواهند داشت. همچنین یاسر موحدفرد (دبیر جشنواره حکمت فردوسی) گزارشی از دستاوردهای این جشنواره ارائه خواهد کرد و دکتر نگین سلیمی‌فرد (استاد دانشگاه شهید بهشتی) و دکتر پریسا کشاورزحمید (دکتری زبان و ادب فارسی) شعرخوانی خواهند داشت.

از ویژه‌برنامه‌های این آیین پایانی، نقالی و شاهنامه خوانی مرشد حسن بصیری و اجرای ضرب و نقل فاطمه (ایراندخت) غلامی خواهد بود.

کارگاه آزاد هنری نقاشی‌خط استاد حسن طزری و گریم شخصیت‌های شاهنامه ویژه کودکان و نوجوانان از سوی آرزو باباگلی و شیوا غریبی از دیگر برنامه‌های هنری آیین پایانی این جشنواره است.

شاهنامه‌خوانی نقالان نوجوان (گروه راویان مهر و گروه یزدان) و شاهنامه خوانی کودکان نقال ترنم جاهد، سورنا علیزاده و محمدامین محمودی‌تبار از برنامه‌های این آیین خواهد بود.

در آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، گواهی نامه 40 نفر از هنرجویان کودک و نوجوان که در نخستین کارگاه‌های آموزشی هنر و شاهنامه در شهریور ماه سال 1397 در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی با حضور 12 نفر از استادان هنر نقالی، نقاشی، کلاژ و موسیقی شرکت کرده بودند از سوی اسماعیل برادران فلاح خیر (مدیر فرهنگی هنری منطقه یک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، شکرخدا گودرزی (مدیر خانه‌موزه استاد عزت الله انتظامی) و یاسر موحدفرد (دبیرکل و رییس بنیاد فردوسی) اعطا می‌شود.

آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، چهارشنبه 7 شهریور ماه 1397 از ساعت 17 تا 19 در موزه استاد انتظامی به نشانی تهران، مترو قیطریه، بزرگراه اندرزگو، روبه‌روی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پلاک 28 برگزار می شود و ورود برای همه دوستداران فرهنگ و هنر آزاد است.