مثلث آنلاین: رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تولید فیلم‌های کوتاه صد ثانیه‌ای برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل خبر داد.

فیلم‌های کوتاه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل تولید می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل ، امیر رجبی صبح امروز در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل و جمعی از فیلمسازان برتر استان اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه وزارت کشور با حوزه هنری، تولید فیلم‌های کوتاه صد ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی در دستور کار حوزه هنری کشور قرار گرفته و در همین راستا با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های فیلمسازان استان اردبیل، تولید 10 فیلم نیز به حوزه هنری استان اردبیل سپرده شده است.

وی گفت: رویکرد فیلمسازان در تولید فیلم ها نباید فقط نشان دادن آسیب‌های اجتماعی و سیاه‌نمایی باشد، بلکه تاکید بر راهکارهای کاهش و مبارزه با آسیب‌ها، بیان عوامل ریشه‌ای آسیب‌ها و ارائه الگوهای مثبت اولویت آثار تولیدی خواهد بود تا گامی در راستای کاهش این آسیب‌ها در استان برداریم.

 

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: داشتن ایده ناب و فیلمنامه درست، انتخاب کارگردان حرفه‌ای برای تولید، استفاده از حداقل یک بازیگر ستاره و شناخته شده در فیلم، ایجاد فرآیند تولید حرفه‌ای از ویژگی‌های مد نظر در این طرح برای تولید فیلم‌های صد ثانیه‌ای است.

رجبی افزود: از تمامی فیلم‌سازان و علاقمندان دعوت می‌شود تا طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود به مدت صد ثانیه را تا 25 اسفند امسال به حوزه هنری استان اردبیل تحویل دهند تا در زمینه تولید اینآثار برنامه‌ریزی لازم انجام شده و بتوانیم شاهد تولید آثار فاخر در این حوزه در استان باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به آماری از آسیب‌های مختلف اجتماعی در کشور و استان اردبیل اظهار کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله خشونت، طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی جزو موضوعات اولویت‌دار برای کار در استان اردبیل است.

شفیع شفیعی تصریح کرد: از برنامه‌هایی که در استا کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان تولید شود حمایت‌های لازم انجام می‌شود تا از این طریق بتوانیم شاهد کاهش این آسیب‌ها در استان باشیم.