شاید برایتان جالب باشد بدانید سال‌ها پیش دندان‌های سیاه مد بوده است.

عجیب‌ترین تیپی که در جهان مد شد + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش شریان نیوز،سال‌ها پیش در بریتانیا رسمی عجیب وجود داشت. درواقع در یک دوره زمانی افرادی که دندان‌های سیاهی داشتند، محبوب‌تر بودند.

اما شاید برایتان سوال باشد که ماجرای دندان‌های سیاه از چه زمانی و به چه علتی مد شد. سال‌ها پیش و در قرن هجدهم میلادی، مردم بریتانیا به مصرف بیش از حد قند و شکر علاقه‌مند شدند به شکل دقیق‌تر می‌توان گفت در بریتانیا مصرف شکر در سال ۱۷۷۰ نسبت به سال ۱۷۱۰ به ۵ برابر افزایش یافت.

به همین ترتیب، در اروپا، قند از کالا‌های با ارزش در تجارت بود. در این دوران، مردم بیش از هر زمان دیگری از مواد غذایی که نیاز به قند داشتند مثل چای، آب نبات، قهوه، غذا‌های فرآوری شده، کاکائو و سایر غذا‌های شیرین استفاده می‌کردند.

اما شکر گران بود و عمدتا توسط ثروتمندان مصرف می‌شد. در نتیجه به مرور زمان دندان‌های فاسد و سیاه در طبقه اشراف زیاد شد.. بنابراین، به طور خلاصه، شخص ثروتمندتر، بیشتر دندان‌های فاسد و سیاه داشت. گفته شده است که ملکه الیزابت به شدت عاشق شکر بود و در نتیجه تمام دندان هایش سیاه بود.

به مرور زمان داشتن دندان‌های سیاه، نشانه‌ای برای تشخیص غنی از فقیران بود. این موضوع بلافاصله در میان فقرا و افراد طبقه متوسط نیز رایج شد و آن‌ها شروع به  سیاه کردن عمدی دندان‌ های خود کردند.