جولین مور با حضور در شب افتتاحیه جشنواره فیلم کارلووی واری با دریافت گوی بلورین جشنواره تجلیل شد.

 تجلیل از جولین مور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پنجاه‌و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که دیشب جمعه کارش را شروع کرد با اهدای جایزه گوی بلورین از جولین مور بازیگر آمریکایی تجلیل کرد.

این جشنواره کارش را با سخنرانی کوتاهی از مارِک ابِن مجری مراسم درباره فرهنگ دوره کمونیستی آغاز کرد. این سخنان به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب مخملی مردم جمهوری چک در بیرون راندن کمونیسم بیان شد.

ابِن با لحنی شوخ یادآوری کرد که اگر این گذار صلح‌آمیز از سوی واسلاو هاول انجام نمی‌شد، امروز چه وضعیتی می‌داشتند!

پس از این سخنان کوتاه جولین مور روی صحنه آمد تا جایزه گوی بلورین خود را به مناسبت یک عمر دستاورد هنری دریافت کند. این در حالی است که این بازیگر برای اکران درام «پس از ازدواج» اکنون در جمهوری چک به سر می‌برد.

در این مراسم فیلم کوتاهی از 25 سال بازیگری جیری بارتوشکا بازیگر چک نیز به نمایش درآمد.

در مراسم افتتاحیه که به رسم هر سال با مراسم اجرای موسیقی در فضای باز همراه بود ارکستر سمفونی ملی چک با نواختن آهنگی از بیتلز با الهام از نمایش فیلم جدید دنی بویل یعنی «دیروز» کار را شروع کرد.

کیسی افلک که مهمان افتخاری پیشین جشنواره بود، امسال نیز با بازیگر جوان فیلمش آنا پینوسکی دومین فیلمی را که کارگردانی کرده است، در این جشنواره به نمایش درآورد. فیلم او با عنوان «نور زندگی من» درباره رابطه پدری-دختری در جهانی آخرالزمانی است که در آن زنان از بین رفته‌اند.

افلک سال 2017 نیز با فیلم «یک داستان ارواح» که اولین فیلمش در مقام کارگردان بود، در این جشنواره حضور یافته بود.