مستند «آپولو: مأموریتی به ماه» به مناسبت پنجاهمین سال سفر انسان به ماه از شبکه نشنال جئوگرافی پخش می‌شود.

پخش مستند «آپولو ۱۱»؛ نیم قرن از سفر به ماه گذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی ، «تام جنینگز» کارگردان و تهیه‌کننده مستند «آپولو: مأموریت به ماه» از مراحل تولید و زمان پخش این فیلم خبر داد.

مستند «آپولو: ماموریتی به ماه» به مناسبت پنجاهمین سال سفر انسان به ماه با بهره از تصاویر آرشیوی، در تاریخ هفتم جولای(فردا 16 تیرماه) از شبکه نشنال جئوگرافی پخش می‌شود.

تام جنینگز سازنده مستند در این باره گفت: به مناسبت پنجاهمین سال فرود انسان بر کره ماه مستندی تولید کرده‌ایم که آن را از شبکه نشنال جئوگرافی پخش خواهیم کرد. می‌دانید که تا کنون بیش از 20 مستند در مورد ماموریت آپولو 11 ساخته شده است. و شما با تماشای این مستند تفاوت کیفیت و نوع پرداختن به این موضوع مهم را درخواهید یافت.

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که مستند ما را متفاوت می‌سازد این است که در این فیلم هیچ‌گونه روایت یا راوی‌ای وجود ندارد. همچنین هیچ گونه مصاحبه‌ای هم در آن وجود ندارد. ما نخواستیم خودمان را روی ماموریت آپولو11 قفل کنیم. ما می‌بایست آن وسعت و گستردگی‌ای را که وجود دارد به تصویر می‌کشیدیم.

جنینگز در مورد چگونگی آغاز و سیر حرکتی این فیلم گفت: این مستند با اولین ماموریت آپولو آغاز می‌شود و نیز جزئیات زندگی سه فضانورد را با تصاویر آرشیوی نشان می‌‌دهیم. ما در این فیلم خطی از شخصیت‌ها را با عکس‌ها و تصاویر آرشیوی همانند یک فیلم بلند سینمایی خلق کرده‌ایم. متاسفانه آن سه فضانورد در عملیات پرتاب در آتش انفجار موشک سوختند و جان خود را از دست دادند. همین تجربه تراژدی از دست دادن این فضانوردان در بخش اولیه فیلم، شخصیت‌ها را برای ما شکل می‌دهد.

جنینگز طی دهه‌های گذشته چندین مستند برای نشنال جئوگرافی ساخته است که هیچ‌کدام راوی و مصاحبه و گفتگو ندارند. او در مورد دلیل خود برای استفاده نکردن از راوی می‌گوید: دنیایی از تصاویر آرشیوی وجود دارد که کافی است شما با یک سناریو و نظم و هنر خاصی آن‌ها را تدوین کرده و به شکلی گویا برای بیننده درآورید، آنگاه بیننده بدون نیاز به کوچک‌ترین روایت و صحبتی و تنها از طریق تصاویر گویا، هرآنچه را که لازم به انتقال است دریافت می‌کند و به شکلی بی‌واسطه از فیلم هم لذت می‌برد و با این کار شما بیننده را سوار بر ماشین زمان کرده و داستان را برای او روایت می‌کنید.

مستند «آپولو: ماموریت به ماه» اولین اکران خود را در تاریخ هفتم جولای (فردا 16 تیرماه) از شبکه نشنال جئوگرافی خواهد داشت.