سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مشاهده دود در یک مجتمع تجاری خیابان میرداماد خبر داد که چند ماه پیش هم دچار آتش‌سوزی شده بود.

 آتش سوزی در ساختمان تجاری در خیابان میرداماد تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ساعت ۱۵:۲۰ بعدازظهر امروز یک مورد مشاهده دود در یک ساختمان بلندمرتبه تجاری در انتهای خیابان میرداماد نرسیده به خیابان ولیعصر به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. بلافاصله سه ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبان و نردبان هیدرولیکی و تشک نجات به محل اعزام شدند. آتش نشانان در مدت 4 دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند در یک مجتمع تجاری بلندمرتبه که در زمینه خرید و فروش سیستم های کامپیوتری فعالیت می کرد، دود دیده می شود اما منبع دود و آتش سوزی احتمالی مشخص نیست.

جلال ملکی تصریح کرد: آتش نشانان جستجو را آغاز کردند و در دقایق اولیه مشخص شد که در طبقه منفی 2 در یکی از انباری ها در نزدیکی موتورخانه مقداری ضایعات خصوصاً پشم شیشه وجود داشته که دچار آتش سوزی شده بود. این آتش سوزی مختصر بود اما باعث ایجاد دود شده که به طبقات بالاتر نیز سرایت کرده بود.

وی تصریح کرد: خیلی سریع آتش توسط آتش نشانان خاموش شد. خوشبختانه جای نگرانی نیست و نیروها در حال حاضر در حال تخلیه دودی هستند که به طبقات دیگر سرایت کرده است. خوشبختانه این حادثه تلفات خاصی نداشته است و نیروها مشغول ایمن سازی محل هستند.

ملکی یادآور شد: همین مرکز چند ماه قبل نیز دچار یک مورد آتش سوزی در ساعات پایانی شب شده بود که آن آتش سوزی گسترده تر بود اما خوشبختانه آن حادثه هم به خیر گذشت. با این حال این مسئله اهمیت رسیدگی بیشتر و توجه بیشتر به سیستم های ایمنی خصوصاً نظارت دقیق تر هیئت مدیره ها را نشان می دهد که باید نظارت بیشتر داشته باشند، تجهیزات خود را کنترل کنند و خصوصاً در برج ها و … که تردد زیادی در آنها صورت می گیرد اهمیت بیشتری برای مسائل ایمنی قائل شوند تا حوادث اینچنینی را کمتر شاهد باشیم.