شرق نوشت: مردی سال ۹۵ با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او گفت پسرش ربوده شده است و هرچند آدم‌ربایان او را آزاد کرده‌اند، اما همچنان در نزدیکی خانه او کشیک می‌دهند و معلوم نیست برای چه آنجا هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با این تماس بود که مأموران به محل رفتند و سه مردی را که رفتار مشکوکی داشتند و در نزدیکی خانه مرد شاکی بودند، بازداشت کردند. با بازداشت آنها پسرجوان مرد شاکی به کلانتری احضار شد. او تأیید کرد که به‌دست سه مرد بازداشتی ربوده ‌شده ‌است.

او گفت: چند ساعت قبل من با ماشین پدرم از در پارکینگ بیرون آمدم، سه مرد که در اینجا حضور دارند، خود را مأمور معرفی و من را متوقف کردند. آنها سرم را زیر صندلی کردند و بعد هم خودشان سوار ماشین من شدند و به چند خیابان آن‌طرف‌تر بردند. با فردی تلفنی در ارتباط بودند؛ چند ساعت مدام صحبت می‌کردند تا اینکه من را رها کردند و به خانه برگشتم. موضوع را به پدرم گفتم. من واقعا فکر می‌کردم آنها مأمور هستند، اما بعد فهمیدم مأمور قلابی هستند و دروغ می‌گویند. آنها چندساعتی بود که اطراف خانه پرسه می‌زدند و نمی‌رفتند تا اینکه پدرم با پلیس تماس گرفت.

بعد از شکایت این جوان، متهمان بازجویی شدند. آنها گفتند: یکی از دوستانمان از ما خواست تا کمکش کنیم. او گفت مسئله شخصی است و فقط می‌خواهیم به فردی گوشمالی بدهیم. او موضوع یک بدهی کلان را مطرح کرد و ما هم قبول کردیم. مشخصات ماشینی را به ما داد و آدرس خانه را هم داد؛ ما هم براساس مشخصات ماشین را متوقف کردیم، بعد فهمیدیم که اشتباه کرده‌ایم و فرد بدهکار پدر جوانی است که متوقف کرده‌ایم؛ بنابراین به درخواست دوستمان او را آزاد کردیم. منتظر بودیم که پدرش بیاید و او را بگیریم که پلیس ما را بازداشت کرد.

در تحقیقات بعدی مشخص شد منشأ این آدم‌ربایی یک اختلاف حساب دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی است. براساس اطلاعاتی که مأموران به‌دست آوردند، پدر جوان ربوده‌شده چکی به مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شریک یکی از بدهکاران بانکی در یک معامله داده ‌بود که این چک پاس نشد و همین مسئله منجر به اختلاف بین آنها شد. این چک براساس گفته‌های شاهدان در واقع متعلق به بدهکار بانکی و شریکش بود، اما به‌جای پیگیری قانونی برای وصول، اقدام به ربودن فرزند مرد بدهکار کردند. این در حالی‌ است که این بدهکار بانکی که درحال‌حاضر در زندان است، ادعا کرده در جریان این چک و آدم‌ربایی انجام‌شده‌ نیست، اما شریک او که یکی از متهمان پرونده نیز هست ادعا کرده است چک متعلق به هر دو آنها بود. به این ترتیب، پرونده برای رسیدگی با صدور کیفرخواست علیه متهمان به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

روز گذشته شاکی پرونده و متهمان و همچنین علیرضا کریمی‌ساعی، وکیل متهم ردیف اول پرونده و شاملو، متهم ردیف دوم پرونده، در شعبه ۱۰ حاضر شدند اما به دلیل نقصی که قضات به پرونده وارد کردند، جلسه رسیدگی تشکیل نشد و رسیدگی به زمان دیگری موکول شد.