​هفته گذشته نوبت به اکران سه فیلم جدید رسید که اتفاقا از درخشش فیلم‌های روی پرده کاستند و خودشان عنوان پرفروش‌ترین آثار سینمایی را تصاحب کردند.

فیلمی که صدرنشین جدول فروش سینمای جهان شد را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «دانتون ابی»، «به سوی ستارگان» و «رمبو» هر کدام به شکلی برای مخاطبان جذابیت داشتند. یکی اقتباسی سینمایی از یک سریال محبوب است، یکی تریلری فضایی با بازی برد پیت است و «رمبو» هم نامی آشنا برای مشتاقان سینما است.

تقریبا چهار سال از پایان یافتن سریال «دانتون ابی» می‌گذرد. این سریال در زمان پخش از محصولات محبوب آی‌تی‌وی بود که داستان آن سال‌ها قبل و در انگلستان اوایل قرن بیستم میلادی روی می‌دهد. این فیلم سینمایی در افتتاحیه، فقط در آمریکای شمالی ۳۱ میلیون دلار فروش داشت. ترکیب تماشاگران این فیلم هم جالب است. تقریبا بیش از ۷۴ درصد تماشاگران را زنان تشکیل داده‌اند و بخش زیادی از آن‌ها بالای ۵۵ سال سن دارند.

«به سوی ستارگان» از پر سر و صداترین فیلم‌های چند وقت اخیر در رسانه‌ها بود. این فیلم علیرغم جا ماندن از «دانتون ابی» عملکرد تقریبا خوبی داشت و بیش از ۱۹ میلیون دلار از بلیت‌هایش فروش رفت. به گزارش خبرآنلاین فیلم فضایی برد پیت که در رقابت شانه به شانه از «رمبو» جلو افتاد، نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و با تحسین تماشاگران و منتقدان سینمایی روبه‌رو شد. این فیلم پس از آن به جشنواره تورنتو رفت و از آنجا کمپین اسکاری خود را آغاز کرد.

سیلوستر استالونه از آن دست ستاره‌هایی است که به محدودیت‌های سنی توجهی ندارند و در ۷۳ سالگی چنان آمادگی جسمانی‌اش بالا است که می‌تواند در یک فیلم اکشن هنوز هم در قامت جان رمبوی مشهور ظاهر شود. او این‌بار در نقش رمبو به نبرد کارتل‌های شرور مکزیک می‌رود. از آنجا که اعلام شد، این «رمبو» آخرین اثر از این زنجیره فیلم‌ها است، می‌توان این فیلم را خداحافظی استالونه با این نقش نامید. «رمبو:‌ آخرین خون»‌ در انتهای زنجیره‌ای ایستاده است که در دهه ۸۰ میلادی با فیلم «رمبو: اولین خون» شروع شد. «آخرین خون» برعکس «به سوی ستارگان» با نگاه سرد منتقدان سینمایی روبه‌رو شده است.