​ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از به روزرسانی بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان شهید رجایی کرج خبر داد و گفت: دستگاهی که در این بیمارستان مستقر شده در کشور بی نظیر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن کریم امروز یکشنبه ۱۲ آبان در مراسم بهره‌برداری از دو پروژه پزشکی در بیمارستان شهید رجایی کرج گفت: خوشبختانه امروز در بیمارستان شهید رجایی دو پروژه مهم افتتاح شد که یکی از آنها مرکز پزشکی هسته‌ای است که قبلاً خدمات آن با یک دستگاه قدیمی، فرسوده و از دور خارج شده ارائه می‌شد و خیلی نمی‌شد بر روی نتایج آن حساب باز کرد به همین دلیل با کمک بخش خصوصی توانستیم دستگاهی با آخرین تکنولوژی پزشکی هسته‌ای که در دنیا وجود دارد تهیه و در بیمارستان مستقر کنیم که به زودی با مجوز سازمان انرژی اتمی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

کریم افزود: یکی از مهمرین کارهای تشخیصی در بیماران قلبی از طریق پزشکی هسته‌ای انجام می‌شود که این دستگاه چنین تشخیصی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برای استقرار این دستگاه دو و نیم میلیارد تومان و برای آماده سازی ساختمان هم یک و نیم میلیارد تومان صرف شده است، ادامه داد: نوع دستگاهی که در این بیمارستان مستقر شده بی نظیر است و علاوه بر کرج فقط در مشهد وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: این دستگاه در ماه می‌تواند به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر خدمات ارائه کند.

این مسئول در ادامه به پروژه دومی که امروز در بیمارستان شهید رجایی به بهره‌برداری رسید هم اشاره و اعلام کرد: با توجه به اینکه بیمارستان شهید رجایی یک بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی است به یک مرکز تحقیقات نیاز داشت از همین رو مرکز تحقیقات قلب و عروق و مرکز تحقیقات بیمارستان هم امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در کنار این مرکز، کلینیک اکو هم افتتاح شد که در آن سه دستگاه اکو مستقر می‌شود، در دو هفته آینده با استقرار یک دستگاه دیگر کار استرس اکو هم انجام خواهد شد.