اهمیت تیزرهای تبلیغاتی و موشن گرافیک در بازاریابی آنلاین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در سال‌های اخیر بازاریابی اینترنتی، تیزرهای تبلیغاتی و موشن گرافیک به یکی از ملزومات هر کسب و کار تبدیل شده است. صاحبان کسب کارهای بزرگ و کوچک با داشتن حضور موثر در فضای مجازی می‌توانند تخصص و حوزه کاری خود را معرفی و همواره گسترش دهند. اگر مشتاق و خواهان آشنایی بیشتر با این موضوع هستید در ادامه با ما همراه باشید.

موشن گرافیک در کسب و کارهای امروزه

یکی از جذاب‌ترین و موثرترین روش در بازاریابی‌های آنلاین امروزه استفاده از موشن گرافیک در تیزرهای تبلیغاتی است. موشن گرافیک به تصاویر ثابت و ایستا امکان حرکت و به کسب و کارها اجازه خلاقیت و داستان سازی برای فروش و معرفی می‌دهد و باعث شده چشمان مخاطب دنباله‌رو تبلیغات باشد. جذابیت‌های تصویری در کنار متن و صوت باعث می‌شود، مخاطب ارتباط خوبی با موشن گرافیک تبلیغاتی برقرار کند و این موضوع می‌تواند نتیجه مثبتی در فروش محصول داشته باشد. البته شکل و کیفیت ساخت این نوع انیمیشن هم در این اثرگذاری بسیار حائز اهمیت است.

یکی از ویژگی‌های این نوع انیمیشن این است که سازندگان و طراحان موشن گرافیک گاهی نمونه‌های پیش ساخته‌ای هم از این فرمت به وجود می‌آورند که با ایجاد تغییراتی برای برندهای مختلفی، قابل استفاده بوده و همین موضوع باعث کاهش هزینه موشن گرافیک نه تنها در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها قابلیت انتشار دارد، بلکه در تبلیغات تلویزیونی هم می‌توان این فرم تصویری استفاده کرد. بنابراین با ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی جذاب، می‌توانید آن را دربسترهای مختلفی به اشتراک بگذارید و از راه های متعددی، مخاطبان مختلفی را مورد هدف قراردهید.

تیزرتبلیغاتی چیست؟

طبق یک ضرب المثل قدیمی، بهتر است بخش زیادی از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید، چرا که در این صورت مطمئن خواهید بود کسب و کار شما برای همیشه پابرجا مانده و با تغییرات اقتصادی و سیاسی و همچنین ورود رقبای جدید، گزندی به آن وارد نمی‌شود.

هر پروژه و یا شخصی که قصد معرفی خود یا محصولی را داشته باشد و بخواهد آن را در ذهن جامعه هدف خود جا بیاندازد از تبلیغات استفاده می‌کند. تیزر تبلیغاتی یک استراتژی رسانه ای است که محصولات و خدمات خاصی را از طریق جلوه های بصری به مخاطب معرفی می‌کند.

این ویدئوها معمولاً بین ۵ الی ۳۰ ثانیه هستند و می‌توانند محصول را به بهترین شکل ممکن به مخاطب نشان دهند.  برای برخی از تبلیغات‌ها همچون تبلیغات تلویزیونی از تیزرهای بلندتر استفاده می‌شود. تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنید.طبق یک قانون کلی تاثیر یک تصویر از هزاران کلمه بیشتر است. همین مقایسه را می‌توان برای عکس و ویدیو انجام داد، چرا که بسیار بهتر از یک فریم ثابت می‌تواند، محتوا را به مخاطب منتقل کند.  به این ترتیب تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش در مقایسه با تبلیغات متنی غیرقابل تصور است. 

401

 تیزر رئال چیست؟

تیزر‌های رئال که نزدیکی بسیاری به واقعیت دارند و در پروسه ساخت و تولید آنها از بازیگران و تجهیزات نورپردازی و فیلم برداری و ... استفاده می‌شوند تیزر های رئال نام گرفته‌اند. امروزه ساخت و تولید یک تیزر رئال به یک حرفه تبدیل شده است. این گونه تیزر‌ها در واقع یک فیلم کوتاه به عنوان معرفی نامه محسوب می‌شود و باید د مدت‌زمان کم تاثیرگذاری زیادی را در مخاطب ایجاد نماید.

همان‌طور که در بالا نیزر گفته شد، در تیزر  رئال تمام عناصر واقعی هستند و از یک داستان و سناریو تبعیت میکنند . این داستان باید به گونه ای پیاده سازی شود که القا کننده پیام به مخاطب باشد تا بتواند بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

تفاوت تیزررهای رئال و موشن گرافیک در چیست؟

در تیزر‌های موشن گرافیک کلیه تصاویر به صورت نرم افزاری ساخته می‌شوند و در نتیجه با توجه توضیحات تیزرهای رئال هزینه و تجهییزات کمتری نیاز دارد.

اکثر افراد در هر سنی به انیمیشن‌ها علاقه زیادی دارند. پس میتوان گفت بهترین راه را برای معرفی خدمات و کسب و کارها هستند، ویدیو های تبلیغاتی خوش آبورنگ بیننده را جذب می‌کند و بیشتر و بیشتر باعث جذب آنها می‌شود. از نظر علمی اثبات شده است که درصد بسیار زیاد افراد ویدیو ها را میپسندند تا اینکه بخواهند وقت خود را صرف خواندن یک مطلب طولانی کنند و یا به دیدن چندین عکس با موضوع تبلیغاتی بنشینند.

نحوه استفاده از خدمات تیزر و موشن

یکی از روش‌های موثر در تبلیغات در فضای مجازی استفاده از موشن گرافیک و انواع تیزرهای تبلیغاتی است که می‌تواند بازخورد کار شما را بسیار زیاد افزایش دهد و همچنین فروش و درآمد شما را بسیارزیاد بالا ببرد، شما حتما ایده‌ای جدید دارید که دقیقا نمی‌دانید چطور آن را به نمایش بگذارید و یا بهتر بگوییم چطور آن را برای دیگران توضیح دهید بهترین روش استفاده از تبلیغات ویدیویی است که می‌توانید در حد 30 ثانیه الی یک دقیقه آن را برای دیگران و یا مخاطبان خود توضیح دهید و خیلی ساده مشتری‌های خود را جذب خدمات و یا ایده جدید و تازه خود کنید که رستا آیتی با استفاده از افراد متخصص کاربلد به خوبی شما را در امر ساخت و استفاده از خدمات موشن راهنمایی می‌کند.

کلام پایانی

همان طور اشاره کردیم، هر محصول و برندی برای پیشرفت و جلب توجه مخاطب باید همواره در حال ایده‌پردازی باشد. امروزه موشن گرافی در دنیای تبلیغات پرطرفدار تر از هر روشی بوده و توانسته بازخورد‌های بسیار مطلوبی را چه از سمت صاحبان کسب و کار و چه از سمت مخاطبین داشته باشد. حالا به نظر شما برای کسب و کارهای کوچک و نوپا چه نوع تبلیغاتی مناسب تر هستند؟