در فاصله تقریباً هزار روز تا آغاز بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 در توکیو دلایل مختلفی عنوان شده که هر کدام از آنها می‌تواند مردم بسیاری را برای سفر به این شهر متقاعد کند.

چرا باید به المپیک 2020 توکیو برویم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ، شهر توکیو نزدیک به هزار روز دیگر میزبانی بازی‌های المپیک 2020 و بلافاصله پس از آن نیز بازی‌های پارالمپیک را بر عهده خواهد داشت.

سایت رسمی این بازی‌ها در گزارشی به ارائه دلایل قانع کننده اشاره کرده که نشان می‌دهد توکیو در تابستان 2020 مکان بزرگی خواهد بود.

1- توکیو، شهری به مثابه یک موزه در فضای باز
کشور ژاپن دارای بیشتری معمار در میان همه کشورهای جهان است و در شهر توکیو نیز آسمان‌خراش‌های خیره کننده و ساختمان‌هایی با طراحی‌های فوق‌العاده قرار دارد. همچنین طراحی‌ سالن‌های بازی‌ها 2020 نیز باعث ارزشمندتر شدن سفر به این شهر می‌شود. یکی از این مکان‌ها استادیوم ملی «یوییگی» است که از یک طراحی منحصر به فرد و منظم بهره می‌برد.

رقابت‌های جودو نیز قرار است در Nippon Budokan برگزار شود، جایی که خانه معنوی هنرهای رزمی ژاپنی است و با یک طراحی ویژه یادآور کوه فوجی است.

باید به سالن‌های جدید که بر گرفته از طراحی مدرن است نیز اشاره کرد.

2- ورود چهار رشته جدید و حضور جوانان فعال
چهار رشته کاراته، کوهنوردی، موج‌سواری و اسکیت بورد برای نخستین بار قرار است حضور در المپیک را تجربه کنند. رقابت‌های اسکیت بورد و کوهنوردی در سالن ورزشی شهر «آئومی» برگزار می‌شود. برای نخستین بار قرار است درهای این سالن در حین برگزاری المپیک برای استفاده عمومی باز باشد.

مردمی که شناخت زیادی از کاراته نیز ندارند، نباید نگران باشند، چرا که جوانان ژاپنی به آنها کمک می‌کنند تا با فنون این رشته آشنا شوند.

3- توکیو، امن‌ترین شهر جهان
میزبان بازی‌های 2020 موفق شده که عنوان امن‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص بدهد. اگر به این موضوع باور ندانید، فقط کافی است این نکته را بدانید که در سال 2016 مبلغ 32 میلیون دلار پولی که گم شده بود، توسط مردم به ایستگاه‌های پلیس تحویل داده شد.

4- به آینده خوش آمدید
مسئولان برگزاری بازی‌های قصد دارد «توکیو 2020» را به مبتکرانه‌ترین بازی‌های تاریخ کنند و قصد دارند تکنولوژی‌های پیشرفته ژاپنی را به نمایش بگذارند. وسایل نقلیه هیدوژنی، دستگاه‌های ترجمه چند زبانه، دستگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با ورزش از جمله این کارها هستند. قرار است فناوری‌هایی به نمایش درآید که قبل از این هرگز وجود نداشته است.

5- مرا به «بهشت غذا» ببرید
حضور در توکیو می‌تواند یک تجربه غذایی منحصر به فرد را به مردم بدهد. حتی 17 روز المپیک هم نمی‌تواند به اندازه کافی برای همه ظرافت‌های غذاهای ژاپنی کافی باشد. آیا می‌دانستید که 3620 مکان طبخ سوشی در توکیو وجود دارد؟

6- ستاره‌های جدید را بشناسید
از میان نزدیک به 11 هزار و 90 ورزشکاری که از 206 کشور در بازی‌های 2020 شرکت می‌کنند، فقط 339 نفر با مدال به کشورشان بازخواهند گشت که در این میان نیز فقط تعداد انگشت‌شماری از آنها به ستارگان جدید می‌رسد. باید ببینیم چه کسی مایکل فلپس جدید یا اوسین بولت جدید خواهد بود؟ حضور در توکیو می‌تواند به معنای مشاهده ظهور یک نسل جدید از چهره‌های افسانه‌ای در ورزش باشد.

7- بخشی از رویای ورزشکاران باشید
اگر علاقه‌مند هستید، می توانید قبل از پایان بهار به توکیو سفر کنید. شما می‌توانید گوشی‌های قدیمی خود را به مسئولان بازی‌های بسپارید تا از آنها در ساخت مدال‌های که قرار است در جریان المپیک و پارالمپیک به ورزشکاران اهدا شود، استفاده شود. بدین ترتیب شما می‌توانید قطعه‌ای از مدالی باشید که قرار است در اختیار یک ورزشکار قرار بگیرد.

8- از زندگی در شهر بزرگ لذت ببرید
توکیو در صدر فهرست «بهترین شهر برای زندگی» در سال 2017 قرار دارد. توکیو شهری منحصر به فرد است؛ جایی که قدیم و جدید در آنجا کنار هم هستند. این شهر در تابستان همچنان میزبان جشنواره‌های سنتی است و آتش‌بازی‌های بزرگ در آنجا برگزار می‌شود. این در حالی است که موزه‌های هنری مدرن نیز ساخته شده است.

9- قدرت زنان
بازی‌های «توکیو 2020» متعادل‌ترین بازی‌ها در تاریخ به لحاظ جنسیت ورزشکاران است و انتظار می‌رود 49 درصد از ورزشکاران را زنان تشکیل بدهند. همچنین تعداد رشته‌های میکس که در سال 2016 ریو 9 بود، به 18 افزایش پیدا می‌کند.

10- درک واقعی معنای omotenashi
ژاپنی‌ها دارای احساسات منحصر به فرد و خودسری در مهمان‌نوازی هستند. نام این خصلت «omotenashi» و معنای آن «حدس زدن چیزی که مهمان لازم دارد، آن هم پیش از آن‌که آن خواسته را به زبان بیاورد» است. توکیو به میهمانان بازی‌های 2020 خوشامد می‌گوید. می‌توان خدماتی که در سوپر مارکت‌ها و هتل‌های پنج ستاره وجود دارد را شرح داد، اما تنها راه درک omotenashi سفر به توکیو و تجربه شخصی آن است.