فرناندو سانتوس می‌گوید با توجه به شناخت خوبی که از کارلوس کی روش دارد تیم ملی ایران را حریف آسانی نمی‌داند.

سانتوس: تیم ملی ایران با هدایت کی روش حریف سختی برایمان خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  و به نقل از سایت وُرت، فرناندو سانتوس در یک مصاحبه تفصیلی به جام جهانی 2018 روسیه اشاره کرد. سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال در مورد همگروهایش در این رقابت ها یعنی ایران، مراکش و اسپانیا گفت: چالش بزرگی خواهد بود. افرادی که از بیرون به این گروه نگاه می‌کنند تنها به رنکینگ توجه دارند اما رنکینگ گاهی اوقات به کار نمی آید و بعضی اوقات تعیین کننده است.

او ادامه داد: همه چیز در رنکینگ خلاصه نمی شود. اگر رنکینگ تیم ها در یک گروه پایین باشد به معنای آسان بودن بازی های پیش رو نیست. می دانیم که در جام جهانی در گروه سختی قرار داریم. همه از تواناهایی بازیکنان اسپانیایی آگاه هستند اما نمی توانیم دیگر بازیکنان تیم های گروهمان را نادیده بگیریم.

سانتوس گفت: تنها کافی است نگاه کنیم در چه باشگاهی بازی می کردند اکنون مانند 10 سال پیش نیست که بازیکنان فقط در کشورهایشان پا به توپ باشند. بازیکنان مراکشی زیادی در تیم های بزرگ اروپایی بازی می کنند. بن عطیه در یوونتوس از جمله آن هاست. مراکش در مرحله گروهی با تیم های قدرتمندی همچون ساحل عاج، مالی و گابن رقابت کرد اما همه تیم ها را شکست داد بدون این که گلی دریافت کند. یازده گل برابر این سه تیم به ثمر رساند. سرمربی این تیم سابقه حضور در تیم های آفریقایی را داشته است. مراکش تیم قوی است.
سانتوس در ادامه به تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: تیم ملی سرمربی با تجربه ای دارد که بارها به مراحل نهایی جام جهانی راه یافته است. با این حال ایران تیم خطرناکی است و در جام جهانی گذشته نیز حضور و تا هفته پایانی فرصت صعود به مرحله حذفی را داشت. باید یادآور شد زمانی که در یورو 2016 فرانسه حاضر شدیم کسی از ایسلند صحبت نمی کرد اما این تیم توانست شگفتی ساز این رقابت ها شود و برای نخستین بار جام جهانی را نیز تجربه خواهد کرد. اکنون همه به ایسلند احترام می گذارند.

او ادامه داد: ایران در مرحله مقدماتی در گروه خیلی سختی قرار داشت اما در 10 بازی حتی یک بار هم شکست نخورد، تنها دو گل دریافت کرد و آن هم در آخرین بازی مقابل سوریه اتفاق افتاد، زمانی که صعود ایران مشخص شده بود. کسی که کارلوس کی روش را بشانسد می داند که او به خوبی تیم ایران را سازماندهی خواهد کرد. ایران باوجود اینکه جام بزرگی را با هدایت این سرمربی بالای سر نبرده است اما حریف سختی برایمان خواهد بود.

ایسنا/