شرشر آب از سقف پوسیده جایگاه 20 ورزشگاه آزادی در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان هشدار جدی بود برای مسوولان ورزش کشور که هنوز این مساله را جدی نمی‌گیرند و کمتر به فکر رفاه تماشاگران هستند.

هشدار جدی / بودجه 160 میلیاردی برای بازسازی آزادی و شرشر آب بر سر تماشاگران!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آتلاین به نقل از  ایسنا، در حالی که مصطفی مدبر مدیر پیشین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سال گذشته از بودجه 160میلیاردی برای مقاوم‌سازی، بهسازی و بروزرسانی مجموعه ورزشی آزادی خبر داده بود و قرار بود این مبلغ طی 2 سال برای بازسازی مجموعه ورزشی آزادی پرداخت شود اما متاسفانه نزدیک به یک سال است که از زمان این وعده سپری می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه میزان از این مبلغ به بازسازی آزادی اختصاص پیدا کرده است.

نزدیک به 7 ماه است که بازسازی 3 منطقه از سکوهای آزادی شروع شده و هنوز به طور شفاف مشخص نشده است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای بازسازی این 3 جایگاه چه مقدار هزینه در اختیار مدیریت مجموعه ورزشی آزادی قرار داده تا کار بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز در این زمینه شفاف‌سازی نکرده است که چه مقدار اعتبار صرف این کار شده است.

قرار بود آزادی طبق گفته‌ی مدبر طی 2 سال مقاوم‌ساز و بروزرسانی شود، اما آیا واقعا کار مقاوم‌سازی بر اساس زمان تعیین شده و به سرعت پیش می‌رود؟ البته تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از سقف آزادی در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان نشان‌دهنده شرایط نامناسب ورزشگاه آزادی از نظر مقاوم‌سازی و بهسازی است.

مجموعه ورزشی آزادی یک سرمایه عظیم ملی است که در طول سال میزبان هزاران هوادار فوتبال است. حداقل انتظار از مسوولان ورزش کشور این است که به این مجموعه به اندازه ارزشی که دارد، بهای لازم را بدهند.

خبرنگار ایسنا تلاش کرد با مدیر جدید شرکت توسعه و تجهیز امکان ورزشی و همچنین مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفتگو کند اما حسن کریمی که یک ماه پیش جانشین مدبر شد و همچنین طباطبایی مدیر مجموعه ورزشی آزادی پاسخگو نبودند.

به هر صورت اگر می‌خواهیم حادثه دیگری مانند پلاسکو و این بار در ورزشگاه آزادی تکرار نشود، مسوولان ورزش کشور بویژه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی باید نسبت به بازسازی فضاهایی که امکان تخریب آنها بالاست، اقدامات اساسی انجام دهند تا این مجموعه که قدمت 50 ساله دارد، به خاطر سهل‌انگاری حادثه ساز نشود.