سرمربی سابق پرسپولیس برای دریافت مطالباتش از این باشگاه حاضر به مکاتبه با کنفدراسیون فوتبال آسیا نشد اما ضرب الاجل پرداخت طلب این مربی به پایان رسیده است.

دایی بخاطر طلبش از پرسپولیس حاضر به مکاتبه با AFC نشد/ بدهی‌ها استقلال و پرسپولیس را در آسیا تهدید می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از فارس، علی دایی با یک برنامه سه ساله وارد باشگاه پرسپولیس شد اما در نهایت به او فرصت اجرای این برنامه داده نشده و دایی از پرسپولیس رفت بدون اینکه مطالباتش پرداخت شود. دایی حتی مجبور شد از جیب خودش هم هزینه کند زیرا از سوی اداره مالیات تحت فشار قرار گرفته بود. مدیران وقت باشگاه پرسپولیس بارها با وعده و وعید به دایی امیدواری دادند که مطالباتش پرداخت می‌شود اما هر بار خلف وعده شد.

در نهایت رفتار پرتناقض مدیران وقت باشگاه پرسپولیس با علی دایی چاره‌ای به جز شکایت از پرسپولیس برای او باقی نگذاشت. زیرا دایی که زمانی مودی برتر مالیاتی کشور بود به خاطر خلف وعده مدیران وقت باشگاه پرسپولیس و پرداخت نکردن مالیاتش به دردسر افتاد. حساب‌های بانکی‌اش مسدود شد و خودروهایش حکم توقیف گرفتند!

در نهایت علی دایی با پیگیری‌هایی که انجام داد مدیران باشگاه پرسپولیس را از طرق مراجع قضایی فدراسیون فوتبال وادار به پرداخت مطالباتش کرد. بهمن 1396 آخرین فرصت باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات علی دایی بود اما مدیران پرسپولیس بازهم خلف وعده کردند.

در آن زمان بازیکنان و مربیان طلبکار برخی باشگاه‌ها از جمله استقلال برای رسیدن به حق و حقوق شان با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کردند. علی دایی هم نامه‌ای را علیه باشگاه پرسپولیس ترجمه و آماده کرد تا به کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستد اما بازهم به خاطر پرسپولیس و هوادارانش دست نگه‌داشت. گفته می شود خیلی از طلبکاران دیگر پرسپولیس منتظر اقدام علی دایی در این زمینه بودند تا آنها نیز راه او را بروند که دایی از تصمیمش صرف نظر کرد.

با این حال پرسپولیس سال قبل برای اینکه بتواند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد در فهرست بدهی‌هایش نام علی دایی را هم ذکر کرد البته در مقابل نام علی دایی نوشته شد این پرونده هنوز باز است و باشگاه درخواست تجدید نظرخواهی ویژه کرده است! اتفاقی که ظاهرا کاملا منطبق بر واقعیت نبود زیرا درخواست تجدیدنظر خواهی ویژه باشگاه پرسپولیس همان زمان به دلیل پرداخت نکردن حق دادرسی رد شده بود!

اکنون ضرب الاجل پرداخت مطالبات علی دایی به پایان رسیده و ممکن است این پرونده برای باشگاه پرسپولیس در آسیا دردسر درست کند! نه اینکه علی دایی بخواهد اقدامی علیه پرسپولیس انجام بدهد بلکه ممکن است قوانین بین‌المللی دست روی پرداخت نشدن مطالبات طلبکاران از جمله علی دایی بگذارند که در آنصورت ممکن است تبعات سنگینی برای پرسپولیس داشته باشد. استقلال هم تقریبا همین شرایط را دارد و باید زودتر با طلبکارانش به توافق برسد وگرنه در عرصه بین‌المللی ممکن است با مشکلات بزرگی مواجه شود.

حیف است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتایج را گرفته‌اند بخاطر دشواری‌های مالی در آسیا به دردسر بیفتند!