تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری 2 بر یک برابر الجزیره امارات و گل دقایق پایانی سیدجلال حسینی موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

شکوه کاپیتان/ سید پرسپولیس را به یک هشتم برد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و الجزیره امارات در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19 و 15 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.
این دیدار در حالی برگزار می شد که سرخپوشان تهران برای جبران شکست 3 بر 2 دیدار رفت در امارات وارد زمین شده بودند و تیم اماراتی نیز برای حفظ پیروزی دیدار رفت و صعود به مرحله یک چهارم تلاش می کرد.
در حالی که ظرفیت ورزشگاه آزادی تهران از ساعاتی قبل از آغاز دیدار دو تیم تکمیل شده بود اما چندین هزار نفر از هواداران پشت درهای ورزشگاه حضور داشتند و نتوانستند این دیدار حساس را از نزدیک تماشا کنند. سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در ورزشگاه حضور داشت و این دیدار را از نزدیک تماشا می کرد.
سرخپوشان پایتخت در این دیدار کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. با این حال سیدجلال حسینی کاپیتان ملی پوش پرسپولیس که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته و در دیدار رفت حاضر نبود، به ترکیب این تیم بازگشته است.
پرسپولیس که از حمایت 90 هزار هوادار سرخپوش در این دیدار برخوردار بود، تلاش داشت تا در دقایق نخست اختیار توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشته باشد و بازی را هجومی آغاز کرد. هنوز 3 دقیقه از آغاز این دیدار نگذشته بود که ضربه کرنر ارسالی از جناح راست، با ضربه فرشاد احمدزاده به دیرک دروازه برخورد کرد ولی گل نشد.
پرسپولیس تلاش داشت تا با نفوذهای صادق محرمی و محمد انصاری از جناحین و ارسال سانترهای بلند و کوتاه بر روی دروازه الجزیره موقعیت ایجاد کند.
در دقیقه 22 حرکت پا به توپ فرشاد احمدزاده در محوطه جریمه و توقف وی توسط مدافعین حریف می توانست باعث شود تا کمک داور چینی یک ضربه پنالتی برای سرخپوشان اعلام کند اما داور چنین نظری نداشت.
در دقیقه 35 ارسال زمینی وحید امیری از جناح چپ با عبور از مدافعین الجزیره به فرشاد احمدزاده رسید ولی ضربه تک ضرب وی با فاصله بسیار اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 44 خطای حسین ماهینی در میانه میدان بر روی رومارینهو مهاجم الجزیره باعث شد تا داور چینی این دیدار وی را با کارت زرد جریمه کند.
در نهایت این نیمه بدون آنکه توپی از خط دروازه دو تیم عبور کند به پایان رسید.
نیمه دوم نیز با بازی تهاجمی سرخپوشان که از حمایت هواداران پرشور خود بهره می برد، آغاز شد. در دقیقه 46 و 47 سانترهای صادق محرمی روی دروازه الجزیره می توانست توسط علی علیپور و فرشاد احمدزاده به گل تبدیل شود که این گونه نشد. در دقیقه 47 شوت از راه دور احمد نوراللهی با نوک انگشتان دروازه بان الجزیره راهی کرنر شد ولی داور چنین اعتقادی نداشت. اعتراض سیامک نعمتی به این تصمیم داور باعث شد تا داور چینی وی را با کارت زرد جریمه کند.
در دقیقه 51 وحید امیری صاحب موقعیت مناسبی در محوطه جریمه شد که ضربه وی با برخورد به مدافع حریف که روی زمین دراز کشیده بود، راه به جایی نبرد. اعتراض بازیکنان پرسپولیس در این صحنه مبنی بر اینکه توپ به دست بازیکن حریف خورده است نیز نتیجه ای در بر نداشت.
پرسپولیسی ها تلاش کردند تا در نیمه دوم به بازی سرعت داده و سانترهای خود را به گوشه محوطه جریمه ببرند اما مهاجمان این تیم در زدن ضربات آخر دقت کافی را نداشتند.
در دقیقه 59 خطای خشن فرشاد احمدزاده در زمین حریف باعث شد تا وی با کارت زرد از سوی داور چینی جریمه شود. در دقیقه 62 احمد نوراللهی هافبک پرسپولیس با شوتی سرکش و هدفمند توپ را به طاق دروازه الجزیره کوبید و سرخپوشان را یک بر صفر جلو انداخت.
بعد از این گل برانکو ایوانکویچ دست به تعویض زد و گادوین منشا را به جای سیامک نعمتی راهی میدان کرد تا تحرک بیشتری به خط حمله این تیم بدهد.
در دقیقه 70 رومارینهو مهاجم الجزیره بر روی یک کار تیمی و شوتی روی زمین، دروازه علیرضا بیرانوند را در حضور 90 هزار تماشاگر ایرانی گشود و بازی را به تساوی کشاند.
بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی از سوی الجزیره، بازیکنان این تیم تلاش کردند تا سرعت بازی را کم کرده و با فشار بر روی بازیکنان پرسپولیس نتیجه را حفظ کنند.
در دقیقه 82 کرنر ارسالی از جناح چپ دروازه الجزیره با ضربه سر محکم گادوین منشا همراه شد ولی دروازه بان اماراتی مانع از گشوده شدن دروازه این تیم شد.
در دقیقه 89 اما رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه الجزیره توپ را به سیدجلال حسینی کاپیتان جلو کشیده سرخپوشان رساند و وی با ضربه ای روپا دروازه علی خصیف را گشود و سند صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را امضا کرد.
پرسپولیس با یکی از نمایندگان غرب آسیا در مرحله یک چهارم نهایی روبه رو خواهد شد.

** ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند(دروازه بان)، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، حسین ماهینی، احمد نوراللهی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(شایان مصلح 85)، سیامک نعمتی(گادوین منشا 65) و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

** ترکیب الجزیره:
علی خصیف(دروازه بان)، محمد فوزی(احمد حسین 70)، مسلم فایز، محمد العطاس، خلیفه الحمادی، محمد المسلمی، سالم راشد، محمد جمال، مبارک بوصوفه، رومارینهو و علی مبخوت
سرمربی: تن کاته