یک کارشناس داوری معتقد است که داور عمانی به سود استقلال سوت زد و تماشاگران پرشورش، در این موضوع نقش داشتند.

سلیمانی: 2 بازیکن استقلال باید اخراج می‌شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت ابوبکر الکعف داور عمانی بازی استقلال و ذوب آهن اظهار کرد: ابتدا باید بگویم داور در حد این دیدار نبود. بازیکنان دو تیم از ابتدای بازی روی تصمیمات داور اعتراض دسته جمعی داشتند و اقتدارش را زیر سوال بردند. تماشاگران پرشور استقلالی هم بی‌تاثیر نبودند و تصمیم‌ها به سمت استقلال چربید.

او افزود: داور در دقیقه اول بازی کارت زرد را به درستی به تیام نشان داد که با اعتراض بازیکنان ذوب آهن مواجه شد. در دقیقه 31 تیام در وضعیت آفساید قرار گرفت اما به عمد با این که سوت را شنیده بود، شوت زد. داور باید به تیام کارت زرد می‌داد اما به خاطر تماشاگران پرشور، کارت نداد و تیام اخراج نشد.

این کارشناس داوری درباره پنالتی که استقلال به دست آورد نیز توضیح داد: پنالتی کاملا صحیح بود چون بازیکن ذوب آهن پای مهاجم استقلال را زد و این برخورد در داخل محوطه جریمه بود.

سلیمانی ادامه داد: فرشید باقری در دقیقه 49 تکل خطرناکی روی بازیکن ذوب آهن داشت که مصداق خطای شدید بود. او دقیقا ساق بازیکن ذوب آهن را زد و باید مستقیما کارت قرمز می‌گرفت اما داور حتی کارت زرد هم نداد بنابراین تماشاگران مانع اخراج دو بازیکن استقلال شدند. بقیه تصمیم‌ها نیز متزلزل بود و هر دو تیم اعتراض می‌کردند. در کل ابوبکر الکعف را در قد و قواره بازی امروز ندیدم.