پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قضاوت درباره سردار آزمون کار دشواری است. روزنامه پرتغالی «جوگو» پیش از شروع بازی‌ها نوشته بود حریفان ایران در گروه B باید مراقب مسی ایرانی باشند. همه‌چیز مهیا بود تا مهاجم جوان فوتبال ایران با درخشش خود در سه دیدار مراکش، اسپانیا و پرتغال پاسخ خیلی از انتقادها را بدهد. اما سردار آزمون در دو بازی نخست مطابق انتظارها نبود و به همین دلیل در پایان بازی ایران برابر اسپانیا مورد انتقاد هواداران تیم‌ملی قرار گرفت. سردار آزمون در حالی مورد انتقاد قرار گرفت که در بازی برابر مراکش نیز یک فرصت مسلم گلزنی را از دست داده ‌و درباره‌اش گفته بود: یک لحظه سمت دیگری را با زیر چشم نگاه کردم و توپ هم در حال رفتن بود؛ چمن نرم بود و توپ به این سمت و آن سمت می‌رفت که به یکباره دیدم توپ نیست و از زیر پایم خارج شده است. اما در شبکه‌های اجتماعی فشارها روی این بازیکن بیشتر شد. انتقادها تندتر از قبل مطرح می‌شد تا اینکه بغض سردار آزمون بعد از بازی با اسپانیا شکست: من خیلی گله دارم. مردم فکر می‌کنند من اصلا تلاش نمی‌کنم.

مهاجم تیم‌ملی بعد از چند دقیقه اشک‌ریختن در شرایطی که قصد داشت محل نشست خبری را ترک کند در پاسخ به این سوال که چه کسی فکر می‌کند تو تلاش نمی‌کنی، افزود: مردم. از من بی‌دلیل انتقادات زیادی می‌شود. آنها نمی‌دانند من چقدر تلاش می‌کنم. من و همه تیم به روسیه آمدیم که مردم را شاد کنیم و در مقدماتی نیز تلاش کردم تا مردم را شاد کنم. مردم می‌خواهند من را بشکنند. من آدم بازنده‌ای نیستم و دلم به حال خودم می‌سوزد. اگر مردم ناراضی باشند، بعد از جام‌جهانی به تیم‌ملی نخواهم آمد.

در بازی سوم نیز سردار آزمون موفق به گلزنی نشد تا شرایط برای او به‌خوبی پیش نرود. هر چند در بازی سوم عملکرد سردار آزمون با دو دیدار نخست قابل مقایسه نبود و او در جریان بازی قرار داشت. با همه وجود تلاش کرد و نمره قبولی گرفت. سردار آزمون، همان مهاجمی ‌که رسانه‌های خارجی طی سه سال گذشته توجه خاصی به او نشان دادند، همان گلزنی که با پیراهن روستوف روسیه در لیگ قهرمانان اروپا تعریف و تمجیدها را برانگیخت، پسر ترکمن فوتبال ایران که به عنوان آخرین خط‌خورده ایران از حضور در جام‌جهانی 2014 به عنوان پدیده جدید بازماند تا چند ماه بعد در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا با گل‌های دیدنی‌اش استعداد خود را به رخ بکشد، در روسیه نتوانست آن طور که مردم انتظار دارند عمل کند اما با این حال موضوعی که اهمیت دارد این است که کارلوس کی‌روش به‌شدت به این بازیکن اعتقاد دارد و در هر سه بازی ایران نیز از او به عنوان بازیکن ثابت استفاده کرد. سردار ایرانی‌ها تنها با 23 سال سن تا قبل از آغاز جام‌جهانی در 33 بازی ملی موفق به 23 بار گلزنی شده بود‌؛ گل‌هایی یکی از یکی زیباتر و حساس‌تر که اوج این گل‌ها در جام ملت‌های آسیا استرالیا و همین‌طور مقدماتی جام‌جهانی 2018 در قاره کهن ثبت شد. عملکردی که او را با القابی همچون مسی ایران، ابراهیموویچ و... مواجه کرد تا نگاه‌ها به این مهاجم و همین‌طور انتظارات به‌طور چشمگیری بالا برود. باید دید این بازیکن آینده‌دار فوتبال ایران می‌تواند در جام ملت‌های آسیا انتقام خود را از دروازه‌های بازنشده حریفان بگیرد یا خیر.