عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش بسیاری از مشکلات استقلال و پرسپولیس را به دلیل مدیران غیرورزشی دانست و تایکد کرد: حتی انتخاب شدن آنها توسط وزارت ورزش و جوانان محل اشکال است.

وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس در تیررس فیفا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در واکنش به خبر امکان حذف باشگاه پرسپولیس از بازی‌های آسیایی به دلیل بدهی 10 میلیاردی گفت: طبق اطلاعات واصله، بدهی‌های اثبات شده و اثبات نشده بیش از میزان مطرح شده است؛ لذا به همین دلیل از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تقاضای تحقیق و تفحص صورت گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان درباره چگونگی انجام این تحقیق و تفحص صحبت شد، این نتیجه حاصل شد تا در هفته آینده به صورت شفاف‌تر و دقیق‌تر در مورد بدهی این دوباشگاه از جمله بدهی‌های داخلی و خارجی و همچنین بدهی به مجموعه‌ها و شرکت‌ها صحبت شود و موارد مورد بررسی گرفته شود.

وی با بیان اینکه البته مشکل بدهی به مهمترین معضل این دو باشگاه تبدیل شده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که این دو باشگاه به دلیل بدهی از مسابقات آسیایی محروم شوند، ادامه داد: ولی متاسفانه طی سال‌های گذشته این دو باشگاه در دید مستقیم AFC و فیفا قرار و بیشتر مورد جریمه قرار گرفته‌اند؛ به طور قطع فراکسیون ورزش این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا مشکل این دو باشگاه پرطرفدار را بتوان حل نمود.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از باشگاه استقلال و پرسپولیس با تاکید بر اینکه بسیاری از این قبیل مشکلات به دلیل مدیران غیرورزشی است که حتی انتخاب شدن آنها توسط وزارت ورزش و جوانان محل اشکال است، افزود: برخی از این مدیران بدون سابقه، برنامه و رزومه انتخاب می‌شوند و برخی نیز به هیچ وجه پاسخگوی اقدامات خود نیستند زیرا با توجه به بودجه مصوبی که در هیات مدیره و مجمع این دو باشگاه صورت می‌گیرد، بیشتر از آن هزینه می‌شود و باشگاه توانایی پرداخت آن را ندارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: این مسئله مشکلی بزرگی است که ایجاد تعهد و هزینه کرد بالا در مقابل اعتبارات مشخص این دو باشگاه تبدیل به مشکلی بزرگ شده که باید توسط مجلس علی‌الخصوص فراکسیون ورزش مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد./

پایان پیام