- سرمربی استقلال می‌گوید تیمش فرصت‌های خوبی برای شکست پرسپولیس داشته است.

شفر: از بازی راضی‌ام، از نتیجه نه/ پرسپولیس فقط روی کرنر و ضربات آزاد به دروازه ما نزدیک می‌شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پس از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس اظهار کرد: بازی بسیار سختی برای دو تیم بود. هر دو تیم جنگیدند و تلاش کردند. این مسئله کارهای تاکتیکی را سخت کرد. ما دو شانس داشتیم که در یکی از آن‌ها فرشید اسماعیلی باید زودتر شوت می‌زد، در کل از عملکرد تیمم راضی هستم اما از نتیجه نه. متاسفم برای ماهینی که مصدوم شد. دوست ندارم جوانان مصدوم شوند و آرزو می‌کنم زودتر خوب شود.

وی ادامه داد: من خوشحالم بابت بازیکنان جوان خوبی که داریم. بازیکنان جوانان ما قدم به قدم بهتر می‌شوند. آن‌ها ابتدا کم بازی می‌کنند اما به مرور بهتر می‌شوند. آذری، آقایی و صیادمنشی که بازی کرد، عملکرد خوبی دارند. هواداران ما می‌دانند چه زمانی از تیم حمایت کنند که بابتش از آن‌ها آن تشکر می‌کنم.

سرمربی استقلال درباره اعتراضاتشش به داوری اظهار کرد: اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند اگر عینکت را بهتر تمیز می‌کردی بهتر می‌دیدی. من بارها از داور تشکر کردم و می‌دانم داور چه سطح بالایی داشت و چه تصمیمات خوبی گرفت. اگر کنار من بودید، متوجه حرف‌های من به داور می‌شدید.

او اضافه کرد: شما می‌خواهید از بازی چه برداشتی داشته باشید؟ کار ترکیبی برای دو تیم سخت بود. پرسپولیس از پارسال بهتر شده است. ما هر نوعی بازی می‌کنیم، مثل توپ‌های بلند، پرس کردن و کارهای تاکتیکی دیگر، خبرنگاران می‌پرسند چرا این‌گونه بازی می‌کنید. با توجه به شرایط هر مسابقه تاکتیک‌های ما تغییر می‌کند و پرس سنگین پرسپولیس کار ترکیبی را از ما گرفت و نتوانستیم نقشه اول خود را عملی کنیم.

سرمربی استقلال درباره تعویض‌های هجومی‌اش و عدم تاثیرگذاری در موقعیت‌سازی از سوی بازیکنانش گفت: آیا ما باید دروازه‌بان یا مدافعان را عوض می‌کردیم؟ درصحنه‌ای تبریزی دچار کرفتگی شد و قائدی را به زمین آوردیم. سپس گرو و صیادمنش را آوردیم. صیادمنش خوب کار کرد و هجومی بازی کرد و خطا گرفت. ما دنبال سرعت بخشیدن و حرکت کردن بودیم. چیزی که می‌خواستیم بازی خوب و محکم از مهاجمان‌مان بود. ما در کرنرها خوب نبودیم و بارها تکرار کرده بودیم که بیرانوند در کرنرها خوب عمل می‌کند و ضدحمله ایجاد می‌کند. صیادمنش بازیکن سرعتی است و دنبال سرعت بخشیدن به بازی بودیم و چون توپ را در خط حمله زیاد از دست دادیم گرو را آوردیم. می‌توانستیم بازیکن دفاعی هم بیاوریم اما نیاز هجومی ما بیشتر بود. پژمان منتظری، علی کریمی و روزبه چشمی عملکرد خوبی داشتند و ضدحمله‌های آن‌ها را خنثی کردیم. اگر شوت اسماعیلی گل می‌شد، بازی را برده بودیم. بازیکنان خط میانی توانستند میانه زمین را مدیریت کنند و این نکته خوبی برای ما بود.

او درباره بی‌برنامگی تیمش اظهار کرد: من باید درباره این سوال لبخند بزنم و به شما توصیه کنم بار دیگر جام جهانی را ببینید. این حرفی که من می‌زنم هدفم آموزش نیست بلکه یادآوری است. اسپانیا بیش از هزار پاس داد و حذف شد و ما نمی‌توانیم بگوییم از همه بهتر بود. بلژیک و کرواسی حدود 400 و 300 پاس می‌دادند جزو 4 تیم پایانی بودند. پاس‌هایی که اسپانیایی‌ها می‌دادند می‌توانست باعث شود دروازه‌بان حریف درون دروازه‌اش بخوابد. اگر فینال جام جهانی را ببینید، کرواسی بیش از فرانسه پاس می‌داد در حالی که فرانسه قهرمان شد. پرسپولیس فقط روی ضربات ایستگاهی و کرنر به دروازه رحمتی نزدیک شد. مهم پاس آخر به مهاجم هدف است نه پاس‌هایی که در طول بازی و در عرض دفاع داده می‌شود.مودریچ بهترین بازیکن جهان شد چون بهترین پاس آخر را می‌دهد. دو تا دفاع آخر ما اگر 90 دقیقه به هم پاس دهند، می‌توانیم بگوییم استقلال بازی را در دست داشته است. اگر تیمی در آلمان موثرتر پاس دهد طبیعتا قهرمان می‌شود نه بیشترین پاس. اسپانیا تیم خیلی خوبی است اما تیمی قهرمان می‌شود که بتواند پاس آخر را خوب دهد.

شفر در پایان به خبرنگاران گفت: من از همه اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که بابت سوالی که دو روز پیش از من شد، از من دلجویی کردند. یک خبرنگار با رفتارش، کار سایرین را خراب کند اما لطف خبرنگاران به من اثبات شد و تعامل ما با آن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

256 41