کارشناسان داوری فوتبال می‌گویند تیم داوری به لحاظ فنی از دو تیم استقلال و پرسپولیس برتر بوده است.

نظر کارشناسان : فغانی بزرگ‌تر از دربی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پیروز سیف‌الله‌پور، کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد علیرضا فغانی در داربی پایتخت اظهار کرد: اگر بخواهم کلی بگویم آقای فغانی با آن شخصیت کاریزماتیکی که در جام‌جهانی از خود نشان داد،‌ خواه ناخواه مربی، بازیکنان و تماشاگران را تحت الشعاع خودش قرار داد. اگر هم اشتباهی بود، ایشان به واسطه شرایط مثبتی که در جام جهانی از خود نشان دادند، می‌توانستید قبول کنید که مدیریت خوبی در بازی از خود نشان دادند. من احساس می‌کنم با احترام به دو تیم استقلال و پرسپولیس، آقای فغانی بزرگ‌تر از بازی بودند. کاش کیمته داوران یک داور جوان‌تر و داوری که قضاوت دربی برایش یک افتخار بود این بازی را قضاوت می‌کرد.

او ادامه داد: آقای فغانی سرمایه این کشور است. استفاده مکرر از ایشان، به نفع کمیته داوران است و به نظر کمیته داوران بیشتر به فکر خودشان است و اگر اشتباهی هم در داوری صورت بگیرد بگویند که فغانی این اشتباه را کرده است. به هر حال قضاوت آقای فغانی مثل یک رهبر ارکستر بودکه کارش را به نحو حسن انجام می‌دهد و در پایان همگان او را تشویق می‌کنند. تنها نکته‌ای که به نظرم می‌شد گفت در دقیقه 87 آقای فغانی می‌توانست در برخوردی که با حمله استقلال انجام شد به بازیکن پرسپولیس اخطار دهد.

سیف‌الله‌پور در پایان گفت: این بازی نسبت به تیم داوری کیفیت پایین‌تری داشت. از آقای فغانی ممنونم که با حضورشان در استادیوم قوت قلبی برای تیم‌داوری می‌شوند.

یدالله جهانبازی کارشناس داوری فوتبال هم درگفت‌وگو با ایسنا، همچنین درباره شهرآورد پایتخت اظهار کرد: آقای فغانی یکی از بهترین داوران ایران هستند. خیلی خونسرد و مسلط به بازی بودند. تجربه‌ای که در کلاس‌های پیش فصل جام‌جهانی داشتند به ایشان کمک شایانی کرده بود و توانست این بازی را به خوبی قضاوت کند. هم بازیکن، هم مربی و هم تماشاگران آقای فغانی را به عنوان یک داور خوب پذیرفته بودند. به خاطر همین تمام سوت‌هایی را که زدند درست بود. ایشان چهار اخطار در این بازی نشان داد که هر چهار اخطار درست بوده است. تیم داوری امروز روز خوبی را داشت و داور چهارم هم در این بازی توانست نیمکت دو تیم را به خوبی مدیریت کند.

این کارشناس داوری ادامه داد: نکته مبهمی از لحاظ داوری ما در این مسابقه مشاهده نکردیم. شاید تیم داوری به لجاظ فنی سرتر از دو تیم بوده است. داوران در این بازی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند. تمام صحنه‌هایی که آقای فغانی سوت زدند کاملا درست بود. با توجه به دوندگی بالایی که داشت سعی می‌کرد در تمام صحنه‌ها نزدیک باشد و در کل توانست خیلی مسلط بازی را مدیریت کند.