پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مثلث/ مهدی ربوشه: تغییر و تحولاتی که در بخش مدیریتی گروه ورزش شبکه سه سیما رقم خورده است به طور حتم اثرات مثبتی را به همراه خواهد داشت. مساله، مساله حضور چنددهه‌ای مدیرانی همچون حسین آقازمانی نیست. حتی مساله اصلی این نیست که خیلی‌ها در سال‌های قبل می‌توانستند جانشین حسین ذکایی باشند، بلکه مساله اساسی اعتماد به نیروهایی است که امتحان خود را پس داده‌اند و این همان تصمیمی است که علی فروغی در شبکه سه اتخاذ کرده است. 

مدیران پیش از او یا نخواستند یا نتوانستند که شرایط مدیریتی در‌گروه ورزش این شبکه را با تحولات جدی روبه‌رو کنند. آنها با کمترین مقاومت ممکن در مسیری قرار‌گرفتند که برخی مدیران بالادستی سیما انتظارش را داشتند اما مدیر جوان شبکه سه حالا بدون واهمه از عنوان برخی افراد یا عقبه‌ای که این افراد با خود یدک می‌کشند میدان را در اختیار نیروی جوان قرار داده تا توانمندی‌های خود را نشان دهند. تا پیش از حضور فروغی در شبکه سه برخی مجریان بدون هماهنگی قبلی وارد دفتر مدیر شبکه می‌شدند و در مورد برنامه‌ها یا طرح‌هایشان رایزنی می‌کردند اما برخی افراد نزدیک به فروغی می‌گویند او برای شیوه مدیریتی‌اش تعریف ویژه‌ای دارد.

 قرار نیست بدون وقت قبلی فردی را بپذیرد یا بدون فکر یا برنامه خود را با جریان قدرتمند شبکه سه همراه و همسو نشان دهد. علی فروغی به نظرم مدیر مقتدری است. در عین حال همین موضوع که او سعی دارد به برخی نیروهای جوان در شبکه سه بهای بیشتری بدهد تا توانمندی‌های شان را بروز بدهند 

نکته مثبتی  است. 

به عنوان مثال او برنامه ویژه لیگ برتر را در ساعتی مناسب در اختیار محمدحسین میثاقی قرار داده تا این جوان مستعد بتواند به مرور از تجربه بیشتری در بحث اجرا برخوردار باشد. با همه اینها خیلی‌ها تاکید دارند  او رابطه مناسب یا دوستانه‌ای با عادل فردوسی‌پور ندارد. من در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم اما معتقدم حذف عادل فردوسی‌پور یا محدود کردن این مجری ابدا نمی‌‌تواند کاری درست و حرفه‌ای باشد. 

از این گذشته راندن عادل به گوشه رینگ قرار است چه دردی را دوا کند؟ اگر بنا بود علی فروغی زهر چشمی از این مجری با‌سابقه بگیرد که این اتفاق در جریان بازی‌های جام جهانی رخ داد و با صادرنشدن مجوز حضور کارلوس پویل در برنامه فردوسی‌پور مدیر شبکه سه سیما نشان داد که کت بر تن چه کسی است. 

از طرفی میدان دادن به مجریان یا گزارشگران جوان نیز در دستور‌کار مدیر جدید گروه ورزش شبکه سه قرار گرفته است و این بدان معناست که طبق روال گذشته قرار نیست بهترین برش کیک تنها نصیب عده‌ای خاص باشد. به همین دلیل اصلابه نظر نمی‌رسد که فروغی شیوه حذف یا برخورد سلبی را در پیش بگیرد. او نشان داده که می‌تواند صبور باشد و آن طور که می‌خواهد شرایط را در شبکه سه سیما تغییر دهد. حالا شاید این تغییرات به هر دلیلی مورد تایید عده‌ای قرار نگیرد. 

مساله‌ای که اهمیت دارد این است که روالی حرفه‌ای و توام با تعامل در بین مدیران پایین‌دستی این شبکه شکل بگیرد. گروه ورزش شبکه سه سیما به‌خصوص طی سال‌های اخیر نشان داده که نیازمند اصلاح، تقویت و رشد است. افرادی که به‌خصوص به عنوان مجری یا تهیه‌کننده برنامه‌های ورزشی این شبکه طی دو دهه اخیر فعالیت کرده‌اند همواره به یک شکل ثابت در ساخت برنامه‌های ورزشی اصرار داشته‌اند. تغییر چشمگیری در‌کار نبوده و همین موضوع باعث می‌شود ‌تغییرات جدید را راهی برای برون‌رفت از انحصارطلبی برشمریم و این بی‌تردید برای افرادی که به‌روز هستند و توانمندی بالایی دارند فرصت مغتنمی است تا بیش از اینها خود را 

نشان دهند.