مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم های کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از بهترین های آسیا هستند، اما هدف تیم ملی نیز کسب قهرمانی در جام ملت های آسیا 2019 است.

تاج: هدف تیم ملی فوتبال قهرمانی آسیا است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، تاج امروز دوشنبه در حاشیه نشست روسای کمیته آموزش هیات های استانی سراسر کشور افزود: تیم ملی و کارلوس کی روش سرمربی تیم خود را از بقیه عقب‌ترنمی‌دانند و برای کسب مقام قهرمانی آسیا از انگیزه و تلاش زیادی برخوردارند، ولی برای رسیدن به این هدف هیچ تضمینی وجود ندارد.
وی گفت: البته محدودیت‌های مالی همچنان فدراسیون را رنج می دهد، ولی در مجموع تیم ملی شرایط خوبی دارد و همه برای مسابقات پیش رو آماده می شوند.
رئیس فدراسیون ادامه داد: کمیته فرهنگی فدراسیون تصمیم گرفته بود در جزیره کیش برنامه بدرقه برای تیم ملی برگزار کند، اما نامه‌ای دریافت کردیم که این برنامه با در خواست خود ملی پوشان لغو شده است. زیرا تیم ملی می خواهد زودتر راهی کشور امارات شده و برنامه تمرینی خود را پیگیری کند.
وی درباره نشست 2 روزه کمیته آموزشی نیز گفت: نقش تعلیم و تربیت مهم است و فقط فوتبال است که هر هفته صدها هزار نفر را به ورزشگاه آورده و میلیون‌ها نفر را پای گیرنده‌های می‌کشاند.
تاج در خصوص ورود خانواده ها به ورزشگاه نیز گفت: اجرایی کردن این مهم در این نشست مطرح شد و باید مجموعه آموزش روی آن کار کند تا ورزشگاه‌ها شرایط امن برای ورود خانواده‌ها را مهیا کنند.
وی درباره اینکه دادستانی تهران گفته اگر در ورزشگاه امنیت کافی برقرار شود حضور خانواده ها بلامانع است، افزود: هنوز دراین باره به فدراسیون اطلاعی نداده اند.
تاج در مورد داوری ها هم گفت» برای بهتر شدن شرایط داوری ها در لیگ برتر 3 سیستم را آزمایش کردیم تا اشتباه داوری به حداقل برسد.
رئیس فدراسیون فوتبال به موضوع حضور محمدرضا ساکت دبیر سابق فدراسیون فوتبال در کشور قطر نیز اشاره کرد و گفت که او به عنوان مشاور کار می‌کند و منع قانونی ندارد.
وی درباره شرایط تیم ملی بانوان در مرحله دوم رقابت ها قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: تلاش فدراسیون رساندن فوتبال بانوان به جایگاهی است که استحقاق آن را دارند. از زمانی که به فدراسیون آمدم برای این موضوع برنامه ریزی کردیم تا همان طور که در فوتبال و فوتسال مردان رشد کردیم، در بخش بانوان نیز این مهم رخ دهد.
وی افزود: پنج مرحله اردو برگزار شد و زمین شماره 2 کمپ تیم های ملی و ساختمان پک (مرکز توانمند سازی تیم های ملی) را در اختیار آنها قرار دادیم. همچنین قرار است اسفند ماه تیم زیر 19 سال بانوان برای برگزاری اردوی برون مرزی به کشور لائوس برود و با توجه به کاهش قیمت ارز می توان برنامه های بهتری را برای بانوان برنامه ریزی کرد.
تاج همچنین درباره گلایه فوتسالیست‌ها در پرداخت پاداش تاکید کرد که حق با آنها است و این بدهی پرداخت می شود.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره مجمع فدراسیون و انتخاب اعضا، گفت: عضو که نباید معرفی شود. مجمع ما انتخاباتی نیست و گزارش مالی و حسابرسی مالی در آن انجام می شود.
در این نشست آموزشی ‌عملکرد سال 2018 واحد آموزش هیات‌های فوتبال استانها، آموزش آخرین دستورالعمل فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص برنامه ها، نحوه سازماندهی و برگزاری دوره های آموزش مربیگری و مدیریت بررسی می شود.
ابلاغ برنامه های آموزشی مربیگری و مدیریت در سال 2019 نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دوره است.