پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
سرمربی تیم ملی ایران معتقد است آن‌ها با تیمی بازی می‌کنند که از 25 بازی اخیر خود 16 برد به دست آورده و از سرسختی خاصی برخوردار هستند.
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از "ورزش‌سه"،  کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با عمان در خصوص بازی با این تیم و شرایطی که حریفشان دارد گفت:

تیم عمان تیم بسیار خوبی هستش و از این به بعد نتایجی که در مرحله گروهی رخ داد اصلا مهم نیست و 16 تیم بازی‌های سختی راپشت سر خواهد گذاشت و نمی‌توان گفت هیچ تیمی مدعی مطلق است و تمام مسابقات حساس هست و سختی خودش را دارد. عمان هم تیم بسیار خوبی است و آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشته است. از 25 دیدار تدارکاتی که پشت سر گذاشتند 15 یا 16 برد به دست آوردند و تنها دو باخت داشته‌اند. ما نمایش آن‌ها را دیده‌ایم، به خصوص در سه بازی آخر با مربی بسیار خوب و با تجربه‌ای که دارند. البته ما توانایی خودمان را داریم و بازی فردا 50-50 خواهد بود و در آخر تیمی که انگیزه‌ای بهتر با نمایش برتری که خواهد داشت پیروز می‌شود.

 

کی روش  در پاسخ به سوال خبرنگار یک رادیوی آلمانی مبنی بر اینکه بزرگترین تغییرات در فوتبال ایران چه مسائلی بوده و اینکه چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا ایران بر قله آسیا باقی بماند گفت:
اگر بخواهم در مورد روند فوتبال ایران رخ داده بگویم مطلب بسیار جالبی دارم ولی نه امروز! ما امروز باید تمرکزمان بر بازی فردا باشد. چیزی که مهم به نظر می‌آید این است که گروهی از بازیکنان را داریم که میلیونها هواداران دارند. هم‌چنین تیم ملی ایران و عمان هم هواداران زیادی دارند. همه تمرکز ما روی این بازی است، البته احساساتی بودن این بازی می تواند تاثیر گذار باشد. چون از این به بعد جام ملت‌های واقعی تازه آغاز می‌شود و همه چیز برای برنده و هیچ برای بازنده است، جای افسوسی هم برای تیم بازنده وجود ندارد. حالا باید با تمرکزی بالا و با قدرت در تمام مسابقات حاضر شویم.