مثلث آنلاین: «اونای امری» سرمربی تیم فوتبال آرسنال بدنبال تساوی یک بر یک تیمش مقابل تاتنهام در دیداری که آبستن صحنه های مشکوک بود، در اظهار نظری مدعی شد که فناوری کمک داور ویدئوی (VAR) باید هر چه زودتر به لیگ برتر جزیره وارد شود.

امری: var زودتر به لیگ جزیره اضافه شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» نوشت: توپچی ها پس از اینکه روز گذشته با گل زودهنگام «آرون رمزی» از حریف خود پیش افتادند تقریبا برای یک ساعت تاتنهامی را عقب نگه داشتند اما «هری کین» در تلاش برای تصاحب توپ ارسالی از روی ضربه ایستگاهی «شکودران مصطفی» در محوطه جریمه تاتنهام سرنگون شد و داور بازی نقطه پنالتی را نشان داد.
کین پنالتی به دست آمده را تبدیل به گل کرد اما تصاویر ضبط شده از لحظه اعلام پنالتی نشان می داد که مهاجم تیم ملی انگلیس در زمان نواخته شدن ضربه مذکور در موقعیت آفساید قرار داشته است.
امری به طور مستقیم نسبت به این تصمیم اعتراض نکرد اما به طور ضمنی اظهار داشت که فناوری کمک داور ویدئویی ممکن است از اتخاذ تصمیمات نادرست در صحنه های تعیین کننده در سرنوشت بازی جلوگیری کند.
وی در این خصوص اظهار داشت: داور بازی از نظر من شخصیت بزرگ بازی بود اما این بزرگی به اندازه ای نبود که بتواند در محوطه جریمه بهترین تصمیم را بگیرد؛ بهترین تصمیم برای ما و برای خودشان.
وی ادامه داد: فکر می کنم VAR در دیداری مثل این بازی، به برقراری عدالت توسط داوران کمک کند چرا که مشاهده چنین صحنه ای در لحظه برای داور امری سخت است و کمک داور ویدئویی می تواند کمک حال آنها باشد و برای فوتبال انگلیس حرکتی مثبت تلقی شود.
فناوری کمک داور ویدئویی که در جام جهانی 2018 روسیه مورد استفاده قرار گرفت و هم اکنون نیز در بسیاری از لیگ های اروپا به کار گرفته می شود، قرار است از فصل آینده به رقابت های لیگ برتر جزیره معرفی شود.
ورزشی**3991**9129